Pavasarinė nuotaika atkeliavo į „Spindulėlių“ grupę: grupės palangės pasipuošė daigynais (gėlių, daržovių daigais vazonėliuose, išdygo „prieskonių daržas“). Vaikai  sėjo sėklas, sodino daigus, daigino žemėje, drėgnose servetėlėse, maišeliuose su vandeniu. Stebėjo,  kaip iš sėklos išauga augalas, tyrinėjo  jų augimo tarpsnius ir fiksavo paveikslėliuose, piešiniuose, dėliojo augalo augimo liniją. Didelį įspūdį padarė pasodintos pupos, kurios tarsi šiltnamyje augo maišeliuose. Čia vaikai galėjo stebėti visą dygimo procesą:  kaip išdygsta daigelis, kada išleidžiamos šaknys, kaip auga pupa, stiebiasi aukštyn. Vaikai mokėsi pažinti ir suprasti augalų pasaulį jį stebint, uodžiant, tyrinėjant, prižiūrint, ragaujant. Sužinojo, įtvirtino žinias, kokios sąlygos reikalingos augalams augti. Priešmokyklinukai papildė žodyną sąvokomis: vaistažolės, prieskoninės daržovės, vijoklinės pupos. Piešiniais, raidėmis, žodžiais užrašė augalų pavadinimus. Įtvirtino matematinius įgūdžius: atrinko, lygino, grupavo sėklas pagal spalvą, dydį, kitus požymius. Matavo daigelius sprindžiais, liniuote, juostelėmis. Stebėjimams naudojo didinamuosius stiklus. Reikiamos informacijos ieškojo naudodamiesi IKT. Atlikdami užduotis gebėjo išklausyti draugo nuomonę, derino veiksmus, kartu siekė numatyto tikslo. Veiklos skatino mąstyti, klausti ir ieškoti atsakymų, bendradarbiauti, reflektuoti. Projektas bus tęstinis ir ilgalaikis. Vykdydamos šį projektą siekiame skatinti vaikus domėtis gyvuoju gamtos pasauliu ir ugdyti meilę gamtai, formuoti suvokimą (kelio nuo sėklos iki augalo ar vaisiaus) per asmeninę vaiko patirtį, ugdyti gebėjimą rūpintis augalais. Džiugu, kad į mūsų projektą įsijungė tėveliai: parūpino sėklų ir kitų priemonių. Spindulėliai laukia kada galės savo „žaliąją“ palangę perkelti į daržą lauke, kur toliau stebės gėles, prieskonines daržoves. Didžiausia paslaptis išlieka sulaukti pražydusios gėlės žiedelio, kurį padovanos mamytei.

Parengė mokytojos Violeta ir Audronė.

 Copyright © 2024 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.