Mūsų „Eglutės“ trečiokai kūrė angliškus kalėdinius sveikinimus savo draugams trečiokams iš Krašuonos progimnazijos. Nors internetas jau daugiau nei du dešimtmečius yra pagrindinės kultūros dalis ir jau tampa įprasta siųsti elektroninius laiškus ir sveikinimus, tačiau vis dar yra žemės pašto mylėtojų. Juk bet kas gali parašyti elektroninį laišką per tris minutes, bet mūsų mokinukai iš tikrųjų skyrė laiko ieškoti popieriaus, rašiklių, gaminti vokus, rašyti sveikinimą, viską apmąstyti. Jie sukūrė ir išsiuntė nuoširdų, mielą laišką su dovanėle. Taigi mūsų laiškanešės anglų kalbos mokytojos Jolita Šuminienė ir Alma Palskienė bei Krašuonos progimnazijos mokytoja Daiva Rimšienė pasirūpino, kad kiekvienas mokinys gautų po laišką ir jį gautų laiku.

Džiaugsmas veiduose, smalsumas akyse buvo akivaizdus. Abiejų mokyklų mokiniai ne tik buvo laimingi ir dėkingi gavę sveikinimus su dovanėlėmis, bet patys net nepajausdami tobulino savo skaitymo, rašymo, kūrimo įgūdžius.

https://youtu.be/8OnWzCtDcoE  

Parengė anglų kalbos mokytoja metodininkė Alma Palskienė

 

 

Antrokų ekskursija į legendomis apipintą, eilėraščiuose aprašytą  Anykščių kraštą. Mokiniai apsilankė Angelų muziejuje, sužinojo kaip atsirado pirmoji 109 angelų kolekcija. Dirbiniai pagaminti iš įvariausių medžiagų: akmens, sidabro, keramikos, medienos, molio...Vienam stebuklingam angelui , vaikai pakuždėjo savo norus, tikima, kad jis juos išpildo. Kiekvienas angelas  čia turi savo istoriją.

Pamatėme su D.Kučo darbus. Ypač patiko „Vytis virš Vilniaus“. Taip pat sužinojome, kas yra relikvijoras.

B.Buivydaitės muziejuje, mus pasitiko gaspadinė, kuri pakvietė susipažinti su Kūčių vakaro tradicijomis, papasakojo ir pademonstravo kalėdaičio gamybos procesą. Tai iš tiesų ilgas ir gan sudėtingas procesas. Pirmiausiai reikia tinkamai paruošti tešlą, gerai, bet ne per daug įkaitinti keptuvę, ištepti ją vašku. Vienu kepimu iškepa 2 kalėdaičiai. Iškeptus tinkamai atvėsinome kad nesulūžtų, o vėliau kruopščiai sukarpėme. Dabar jau galime ragauti. Kūčių vakarienei juos reikia pašventinti. Mokiniai sužinojo tikrąją plotkelės laužymo, dalijimosi ir valgymo prasmę.

Suradome tą vietą, kur pragydus gaidžiui, velnias pametė Puntuko akmenį, kurį norėjo užmesti ant bažnyčios. Dar šiek tiek ir būtumėm jį pajudinę. Mokiniai tyrinėjo apylinkę, smagiai praleido laiką ir grįžo pilni įspūdžių namo.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Parengė mokytoja Jolita Stanionienė

 

Pastebėjau, kad vaikai domisi įvairiomis profesijomis, mėgsta žaisti vaizduotės žaidimus, susijusius su tokiomis profesijomis, kaip pardavėjas, kirpėjas, gydytojas. Ugdytiniai turi žinių apie žmonių profesijas, bet jiems sunkiai sekasi įsiminti jų pavadinimus. Kai kurie vaikai nežino kur dirba ir ką veikia savo darbe jų tėveliai, seneliai. Svarbu, kad vaikai gebėtų atsakyti į klausimus: Kuo dirba mano tėveliai? Ką jie veikia darbe? Kaip vadinasi tėvelių profesija? Projekto pirmąją dieną tėveliai ir dirbantys seneliai namuose papasakojo vaikams apie savo profesijas, paaiškino, ką jie darbe veikia, aptarė kokias darbo priemones ar instrumentus naudoja, atsiuntė nuotraukų iš savo darbo vietos, kad vaikai įgytų kuo daugiau žinių apie tėvų profesijas ir galėtų pristatyti jas grupės draugams.

Pirmoje projekto savaitėje labai aktyviai dalyvavo svirpliukų tėvai ir seneliai. Jie supažindino vaikus su įvairiomis profesijomis: Jokūbo tėtis Justas pristatė vaikams optometrininko profesiją, Elijos mama Lina papasakojo vaikams apie logopedo profesiją, Mėjos močiutė Žydrūnė sudomino Visuomenės sveikatos biuro specialistės darbu, vaikai sužinojo, kad mokytoja Rasa turi dar vieną profesiją - tiflopedagogė ir padeda regos negalę turintiems vaikams.

Visuomet didelį įspūdį vaikams palieka išvykos. Pirmosios išvykos į Aikštės kepyklėlę metu Danielės močiutė Loreta ir jos kolegė supažindino svirpliukus su kepėjo darbu. Vaikai domėjosi ir apžiūrėjo darbo priemones, susipažino su tešlos rūšimis, ragavo kepinius, uždavė kepėjoms daug juos dominusių klausimų. Antroji išvyka buvo į Antalgės gyvenvietę, kur vykome geltonu mokykliniu autobusiuku. Ten laukė Džovanio tėvai Simona ir Aidas, kurie maloniai sutiko pristatyti vaikams savo verslą. Svirpliukai sužinojo, kad traktoriukai atkeliauja iš tolimos šalies Japonijos, kad pakraunami į didžiulius laivus ir plaukia į Lietuvą 4-6 savaites, kokius darbus traktoriai padeda dirbti žmonėms. Smagu buvo apžiūrėti traktorių remonto dirbtuves, bendrauti su jose dirbančiais vyrais, pasėdėti traktoriukuose, netgi saugiai pasivažinėti traktoriumi kartu su Džovanio tėčiu Aidu.

Visuomet vaikams didžiulį susidomėjimą kelia pagalbos tarnybų: policininkų, ugniagesių gelbėtojų darbas, todėl antrąją projekto savaitę skyrėme šioms profesijoms.

Kadangi dėl susiklosčiusių aplinkybių gaisrininkai gelbėtojai bei policininkai mūsų priimti negalėjo, sukūrėme žaidimų erdves, kad vaikai turėtų galimybę žaisti kūrybinius vaizduotės žaidimus šia tema grupės aplinkoje. Vaikai statė ugniagesių gelbėtojų stotį, gesino kilusį gaisrą, gelbėjo katinėlius ir šuniukus. Konstruodami iš lego kaladėlių policijos automobilį bei motociklą, kūrybiškai žaidė ir sulaikė nusikaltėlį, padėjo pasiklydusiam berniukui surasti namus. Ne veltui policijos šūkis: Ginti. Saugoti. Padėti.

Projekto temos buvo labai įdomios, todėl buvo ypač palanku plėtoti vaikams įdomias ir lavinančias veiklas. Projektas papildė ugdymosi procesą pristatymais, išvykomis, profesijų pristatymai ugdė vaikų kompetencijas, smalsumą, domėjimąsi, aktyvų aplinkos tyrinėjimą, informacijos rinkimą, praplėtė akiratį, suteikė naujų žinių, įgūdžių, patirčių, ugdė kūrybiškumą ir mokymosi motyvaciją.

Vaikai įgijo žinių apie įvairias profesijas, sužinojo, ką dirba jų tėvai bei seneliai, suprato darbų svarbą visuomenei, praplėtė savo žodyną naujais žodžiais, naudojo juos savo kasdienėje veikloje, bendravo su tėveliais, tėvai aktyviai dalyvavo projektinėje veikloje, jų dėka grupėje buvo įrengta dar viena žaidimų erdvė „Veterinarijos gydykla“ vaikų kūrybiniams žaidimams bei parengtas nuotraukų albumas apie tėvelių profesijas „Kur dirba mano tėveliai?“. Projektas pavyko ir jau dabar žinau, kad kitąmet toliau tęsiu projektą ir padėsiu vaikams „pasimatuoti“ kitas juos dominančias profesijas.

                                                                                                                                                                                                                                        Parengė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Bakšienė

 

Gera sveikata neateina savaime, ją reikia tausoti ir puoselėti nuo pat mažų dienų. Tuo labiau, esant sudėtingai COVID19 epidemiologinei situacijai, daugėjant susirgimų vaikų tarpe, prevencinės priemonės apsisaugant nuo šio užkrečiamo viruso, reikalingos kuo ankstesniame ikimokykliniame amžiuje. ,,Boružiukai“ vykdydami projektą ,,Boružiukai - sveikuoliukai.“ aiškinosi ir suprato:

       -Kodėl reikia laikytis asmens higienos reikalavimų?

       -Koronavirusas. Kas jis?

       -Kas sveika valgyti?

       -Kodėl geriu vandenuką?

       -Sportas- sveikata.

       -Kur švara tvarka – ten sveikata.

Projekto metu vaikai įgijo žinių apie sveikatą, asmens higieną, kūno priežiūrą, kas ir pasitarnaus apsisaugant nuo infekcijos COVID plitimo. Stengsimės, kad projekto eigoje įgytas žinias apie sveikatą, higienos reikalavimus ir praktinius įgūdžius, vaikai ir toliau gilintų ir pritaikytų savo kasdieniniame gyvenime.

                                                                                                                                                                                                                                                                                             Parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja Zita Pačekienė

 

     ,,Pelėdžiukų“ grupėje vyko projektas ,, Gera gyventi kartu“. Vaikui naminis gyvūnėlis yra tarsi žaislas, bet kartu ir kaip šeimos narys, augintinis formuoja augančio vaiko pareigingumo, atsakingumo jausmą, ryšį su aplinka ir gamta, sustiprina globos jausmą, sukelia šiltus jausmus.

      Grupėje turime žuvyčių akvariumą- vaikams įdomu stebėti akvariumo gyvenimą, jie atidūs viskam, kas jame vyksta: stebi žuveles, augalus, vandens burbuliukus. Tokiu būdu įgyja naujų naudingų žinių, sužino kaip ir kuo jos yra maitinamos. Akvariumas vaikus džiugina ir ramina. Mažieji yra ne tik stebėtojai, bet ir pagalbininkai: teiraujasi ar dar ne laikas maitinti žuveles, padeda pakeisti vandenį, plauti akmenukus. Prižiūrėdami akvariumą ir jo gyventojus, mažyliai įgyja labai svarbių įgūdžių, išmoksta rūpintis silpnesniais, atsakomybės.

      Projekto metu vaikai geriau pažino naminius gyvūnėlius. Kartu su tėveliais filmavo ir fotografavo savo augintinius. Veiklų metu darželyje vaikai pristatė augintinius: demonstruodami filmuotus vaizdelius, fotografijas, piešinius – pasakojo apie jų išvaizdą, priežiūrą, supažindino su gyvūnų priežiūros inventoriumi, kartu leidžiamu laisvalaikiu. Taip pat skyrėme dėmesio beglobiams gyvūnams, kuriems galime ir turime padėti. Vaikai, kartu su tėveliais užjautė beglobius gyvūnėlius, pasirūpino jų gerove. Atnešė maisto, kitų reikmenų Utenos gyvūnų globos namų augintiniams. Guodos šeima aplankė gyvūnėlius ir perdavė jiems ,,Pelėdžiukų“ dovanas.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Inga Bitautienė ,,Pelėdžiukų“ grupės mokytoja

 

               „Viščiukų“ grupės projektas prasidėjo pažintimi su žaisliukais: šuniuku ir kačiuku. Vaikai klausė pasakėlės, susipažino su gyvūnų sandara, mėgdžiojo juos balsu ir judesiu. Mūsų grupėje labai daug pliušinių šuniukų, todėl nusprendėme jiems pastatyti namuką (būdą). Iš kartoninės dėžės padarėme namuką, vaikai jį dažė ir aplikavo. Šaunus gavosi šuniukų namas. Vaikai atsinešė nuotraukų su savo mažaisiais draugais, jas noriai pristatė ir surengėme parodėlę. Ugdytiniai mokėsi naujų žodžių pristatydami savo draugus, kiti mokėsi klausyti. Lavėjo gebėjimas komunikuoti su bendraamžiais ir suaugusiais. Grupėje lankėsi ir svečiai, tai žuvyčių akvariumas, kurį ugdytiniai stebėjo ir tyrinėjo. Akvariumas su žuvytėmis - tai teigiamų emocijų terapija, kuri vaikus ilgam užbūrė. Svečiavosi ir tikras šuniukas, vardu Ara. Vaikai į dubenėlį dėjo maistą, įpylė vandens, pavaišino jį skanėstu ir kartu žaidė. Vaikams tai buvo emocijų, atradimų ir patirčių laikas.

                                                                                                                                                                                                                                                                       Parengė ikimokyklinio ugdymo pedagogė Aušra Paškevičienė

                STEAM pavadinime, viename iš ženklų užšifruotas žodis matematika. Matematika – viena iš gamtos mokslų sudedamųjų dalių. 3-7 metų amžiaus tarpsnyje, svarbu matematiką sieti su vaiko patirtimi. Veiklos lauko erdvėse ugdo kūrybiškumą, vaizduotę, aktyvumą, lavina aplinkos pažinimą. Žaidžiant, stebint, kuriant, tyrinėjant lauko aplinkoje esančius daiktus, objektus, jų formas, dydį suteikiame puikią pradžią matematikos įgūdžių bei sąvokų ugdymui. Užduotys su gamtine medžiaga tuo pačiu lavina aplinkos suvokimą ir pažinimą.

                  ,,Smalsiukų“ grupės vaikai su mokytoja Rita Katiniene dalyvavo eTwinning projekte ,, STEAM įdomioji gamtos matematika“.

                   Vaikai kartu su tėveliais prisirinko gamtinės medžiagos, kad galėtų ir grupėje su ja žaisti, o kartu ir mokytis. Juk taip smagu liesti švelnius kaštonus, kuriuos galima skaičiuoti, rūšiuoti, dalinti, rikiuoti juos į vieną eilę, sverti. Visų šių veiklų metu ugdėsi supratimą, kad prie daiktų pridedant po vieną jų skaičius grupėje didėja, o paimant po vieną - mažėja. Iš įvairaus ilgio pagaliukų dėliojo geometrines figūras, kūrė erdvines konstrukcijas. Vaikai pradėjo suprasti ir vartoti daiktų palyginimui skirtus žodžius: didelis - mažas, ilgas - trumpas, sunkus - lengvas, storas - plonas, toks pat, ne toks, kitoks, vienodi - skirtingi ir pan.

               Vaikams labai patiko žaisti ir kurti naudojant gamtinę medžiagą. Smagu, kad Emos ir Leonardo tėveliai atskubėjo į pagalbą ir padarė kaštonuose skylutes. Iš kaštonų ir lapų vaikai gamino rudeninius vėrinius, iš įvairaus ilgio pagaliukų sudėliojo „Eglutės“ simbolį. Ilgus pagaliukus panaudojo kuriant ,,Paršiuko namelį“, kurį papuošė savo piešiniais.

                  Šakų, akmenukų, kaštonų, lapų ir kitų gamtos elementų paskirtis neapibrėžta, todėl neriboja nei vaiko fantazijos, nei galimybių. Natūralios gamtinės medžiagos leidžia vaikui pajusti ir suvokti pasaulį per jutimus.

                                                                                                                                                                                                                        Parengė mokytoja metodininkė, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą Rita Katinienė

 

 

          Pirmosios dienos darželyje – tai nelengvas išbandymas tiek vaikučiams , tiek jų tėveliams. Adaptacija – tai prisitaikymas prie naujos dienotvarkės, grupės, draugų, mokytojų , žaislų , naujų veiklos formų. Pirmomis dienomis ir vaikai, ir tėveliai išgyvena emocijų kupiną laiką.

         Taip ir mažieji „ Žirniukai“po trupinėlį, po mažą žingsnelį ritasi į priekį.

         Mums reikia išmokti eilines, kasdienines , bet labai svarbias pamokėles. Tai: rankyčių plovimas, bandymas patiems išmokti pavalgyti ir žinoma, kol kas pati svarbiausia kasdieninė pamokėlė – reikia suprasti ir priprasti , kad mamos ir tėčiai niekada nepalieka vaikučių ir visada ateina jų pasiimti iš darželio. Kol kas viskas vyksta puikiai. Mokomės labai sparčiai ir noriai, o kol laukiame tėvelių, bandysime nuveikti ką nors naujo ir nepatirto.

        Tikimės, kad tolimesni žingsneliai bus daug drąsesni ir tvirtesni , o mažieji „ Žirniukai“ jausis pakankamai saugūs , kad galėtų smalsiai ir džiaugsmingai toliau tyrinėti juos supantį pasaulį.

                                    

                                                                                                                                                                                                                                                                                            Parengė „ Žirniukų“grupės mokytoja Nida Jankauskienė

 Copyright © 2022 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.