Klaida
  • [sigplus] Critical error: Image gallery folder 2020/nuotraukos/jol1 is expected to be a path relative to the image base folder specified in the back-end.

 

Kiekvienas iš mūsų savo širdyje nešioja Tėvynę. Ji – tai upės, pievos, miškai, miestai, kalba, tradicijos ir mes, kuriantys savo krašto gerovę ir tikintys Lietuva...

Vasario 16-tą ištarti žodžiai ,,Lietuva-Nepriklausoma Valstybė‘‘, visada jungs praeities, dabarties ir ateities kartas.

Šiai šventei ruošėsi ir mūsų pradinukai. Vieni kūrė eiles, kiti piešė piešinius. Visus norime pakviesti į kūrybos ir piešinių galeriją.

 

Dainuokim Lietuvą

Man Lietuva gražiausias žemėj kraštas.

Lyg nutapytas drobėj protėvių darbuos.

Didinga praeitis, senolių raštas

Troškimas laisvės ateities kartų veiduos.

Ji juk gyva! Girdžiu ją upės vingiuos...

Jos juokas skamba girioj, ežeruos, laukuos,

Malda ramybės supas kalno kryžiuos,

Lyg vaikas žaidžia saulės spinduliuos.

Tad apkabinkim ją, priglauskim prie krūtinės.

Išsaugokime kalbą, atmintį tautos.

Ne veltui karštos širdys darniai gynė...

Dainuokim Lietuvą, dainuokim visados!

Utenos m/d ,,Eglutė‘‘ 3 kl. mokinė Elžbieta Andriusevičiutė                           

 

          Šiuo laikotarpiu vaikai daug laiko praleidžia namuose kartu su tėveliais. Smagu, kad vis daugiau tėvelių aktyviai įsijungia į vaikų veiklas. Kartu dalyvauja kūrybiniame procese: atlieka užduotis, darbelius, muzikuoja, dainuoja ir net gamina muzikos instrumentus.                                                                                                            

         Šešiametis Nojus kartu su tėčiu sukūrė puikų ritminį muzikos instrumentą – marakasą. Jam gaminti naudojo natūralią gamtinę medžiagą - kokoso ir pistacijų riešutų kevalus, medžio lazdeles. Puikus bendras kūrybinis darbas! Juk daug maloniau groti paties pagamintu instrumentu. Beje, Nojaus mama pasidžiaugė, kad Nojus šiuo metu labai pamėgo pistacijų riešutus.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                     meninio ugdymo mokytoja Audronė Valevičienė...

 

    Pagaliau sulaukėme sniego ir jau pradėjome justi žiemiškas nuotaikas. Kai kieme daug sniego, malonus oras, šilti drabužiai ir puiki nuotaika, lauke galima nuveikti daugybę įdomių dalykų – net įprastas kiemas gali tapti nuotaikingų žaidimų ir atradimų vieta. Tačiau tam, kad vaikai išbandytų naujų veiklų ir lavinančių žaidimų, reikalinga ir suaugusiųjų pagalba. Žiemą lauke įmanoma atlikti daugybę eksperimentų ir jais sužadinti vaikų smalsumą.

    Noriu pasidalinti jau išbandytais žaidimais ir eksperimentais, kurie gali sudominti.

Čiuožimas nuo kalniuko

   Leistis nuo kalniuko galima visaip. Tam puikiai tiktų ir automobilio padanga ar linoleumo gabalas. Vyresni vaikai, čiuoždami nuo kalniuko gali atlikti ir užduotį – su ranka nugriauti įbestus į sniegą pagaliukus. Aptarti, kuris nučiuožė toliau, kuris nučiuožė pirmas, kuris antras. Suskaičiuoti kiek pagaliukų pavyko nuversti. Kuris nuvertė daugiau, kuris mažiau. Matuoti nuvažiuotą atstumą žingsniais.

Pėdsakai sniege

   Vaikai mėgsta apžiūrinėti savo pėdsakus sniege. Nepatingėkite internete paieškoti informacijos, kaip atrodo skirtingų gyvūnų ar paukščių pėdsakai. Pasidomėję galite leistis į pažinimo nuotykį į parką ar netoliese esantį miškelį ir pabandyti surasti bei iššifruoti gyvūnų pėdsakus. Juos galima ir nufotografuoti ir paskui surengti namuose parodą. Aptariant skaičiuoti, aptarti dydį, formą.

Spalvoti ledinukai

   Kai lauke šalta, galima į indelius pridėti šakelių, spyglių ar kitokios gamtinės medžiagos, įdėti siūlą ir pripilti spalvoto vandens. Kai užšals, ledinukais papuoškite savo kiemą. Stebėkite ir aptarkite kas vyksta su ,,ledinuku“ kai oras šyla.

Sniego žmogaus pėdsakai

   Iš kartono ir stiprios virvės galima pasidaryti sniego žmogaus letenas. Apmaukite jas ant vaiko žieminių batų ir keliaukite į lauką daryti stebuklingų sniego žmogaus pėdsakų. Tegul vaikas lygina pėdsakus pagal dydį, skaičiuoja kiek žingsnių iki medžio. Aptarkite su kuriais batais keliauti smagiau, lengviau.

Sniego kūriniai

   Statyti sniego senius – įprastas žiemos užsiėmimas. O ar bandėte kada nulipdyti sniego šuniukų, pandų ar drakoniukų? Arba sniego senį pasodinti ant suolo? Visu tuo užsiimti labai įdomu, kai kūrybiniame procese dalyvauja keletas žmonių – tada galima nulipdyti visą sniego šeimynėlę ar ištisą sniego gyvūnų parką. Sniego kūrinius galima visaip išpuošti, aprengti.

Sniego dažymas

   Kad būtų įdomiau, sniegą galite pasidaryti spalvotą. Tam reikia nudažyti vandenį su guašu arba maistiniais dažais ir išpilstyti į butelius. Butelio kamštuke pradurkite keletą skylučių. Pieškite ant sniego, puoškite įvairiomis spalvomis savo nulipdytus sniego kūrinius. Patys nustebsite koks gražus tapo jūsų kiemas.

Rašymas ant sniego

   Su pagaliuku vaikai gali piešti raides, rašyti žodžius. Parašytas raides galima nudažyti. Ant sniego piešti smagu, nes nepavykusį piešinį galima greitai ištrinti, o neįprastas pieštukas – pagaliukas suteikia daugiau kūrybinės laisvės. Vaikams, kurių dar tik lavinama akies ir rankos koordinacija, bei smulkioji motorika, didelius piešinius piešti itin smagu.

Krepšinis su sniego gniūžtėmis

   Kai sniegas limpa, iš jo nusilipdykite daugybę gniūžčių, ant žemės apveskite apskritimą, į kurį vaikas turi pataikyti. Taikinį galima pasidaryti ant sienos, ant medžio. Gniūžtes galima mėtyti į kibirėlius. Puiki priemonė lavinanti akių ir rankos koordinaciją.

       Žiemos pramogos, besikeičiančios gamtos stebėjimai, tyrinėjimai lauke, eksperimentai ir kitos užduotys vaikams suteikia galimybę kaupti patirtį, turtinti žodyną, lavinti pažinimo pojūtį, suteikia atradimo džiaugsmą. Buvimas lauke stiprina vaikų sveikatą. Taigi, kol dar yra sniego – pirmyn į lauką žaisti.

                                                                                                                                                                                                                                                                                      Parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rita Katinienė

Visą savaitę mūsų mokyklos 1 – 4 klasių mokiniai nuotoliniu būdu vykdė projektą „ŽVAKUTĖ LAISVĖS GYNĖJAMS“. Mokytojos su mokiniais prisiminė Sausio 13-osios įvykius, aptarė jų prasmę Lietuvos valstybei, klasėse buvo žiūrimi filmai tiems įvykiams atminti. Visi pradinukai pasirinktu būdu atliko kūrybinį darbą „ ŽVAKUTĖ LAISVĖS GYNĖJAMS“.

O šiandien Sausio – 13 d. 8.00 val. kiekvienas savo namuose uždegėme atminimo žvakutes, kad minėtume LAISVĘ, kurią prieš 30 metų mums padovanojo šaltoj nakty prie laužų budėję žmonės.

Ikimokyklinio amžiaus vaikai labai nori sužinoti , išmokti , suprasti kas vyksta aplinkui. Nuo mažens vaikai yra labai smalsūs , domisi aplinka ir nori pažinti , išsiaiškinti , kas ir kodėl vyksta . Todėl mes su ,, Boružiukų ‘’ grupės vaikais įgyvendinome projektą ,, O vėjau , vėjau , kur skubi ?

Šiuo projektu norėjome suteikti vaikams žinių apie gamtos reiškinį – vėją , jo kryptis , kuo naudingas , o gal žalingas ? Pasirinkome įvairius projekto įgyvendinimo metodus : pokalbius , diskusijas , tyrinėjimus , eksperimentus , meninę veiklą.

Vedėme kritinį mąstymą ugdančias diskusijas : kas nutiktų , jeigu žemėje nebepūstų vėjas ? Ar vėją galima pamatyti ? Ar žemėje yra vieta , kur nepučia vėjas ?

Sugalvojome įvairių veiklų , kurios padėjo vaikams geriau pažinti vėjo darbus . Viena iš tokių - tai ,, vėjo medžioklė ‘’. Vaikai ,, gaudė ‘’ vėją pasitelkę į pagalbą plastikinius maišus , vėjo malūnėlius. Atlikom bandymus ir eksperimentus ,, Tornadas butelyje ‘’ , nustatinėjome vėjo kryptį su spalvotomis juostelėmis. Žaidėme įsivaizdavimo žaidimus : ,, Ką šnabžda vėjas , šiurendamas medžių šakas ‘’ , minėme mįsles , žiūrėjome vaikų piešiniais įliustruotą filmuką.

Vaikai įsivaizdavo vėją ir tai atsispindėjo jų meniniuose darbeliuose. Taigi kas yra vėjas , geriausiai apibūdina ,, Boružiukų ‘’ mintys :

  • Vėjas tai , kai pučia…
  • Kai būna vėjas , neša lapus…
  • Jis didelis ir užaugęs…
  • Vėjas – tai yra ruduo…
  • Vėjas padeda plaukti laivams , pučia bures…
  • Vėjas nupučia debesis , balionus , lietų…
  • Vėjas gali nulaužti medžius…

                                             ,, Boružiukų ‘’ grupės mokytojos Nida ir Zita

[sigplus] Critical error: Image gallery folder 2020/nuotraukos/jol1 is expected to be a path relative to the image base folder specified in the back-end.

 

      Nors šios Kalėdos buvo kitokios, svarbiausi dalykai nesikeičia - tai šiluma, džiaugsmas, draugystė. Jau tradicija tapo, kad mokyklos ketvirtokai dažni svečiai pas priešmokyklinukus. Nors šiuo laikotarpiu negalime susitikti vieni su kitais, virtualūs susitikimai - džiugina, suartina. 

     Ketvirtokai labai mėgsta skaityti, todėl kalėdiniu laikotarpiu skaitė priešmokyklinukams pasakas, siuntė užduotėles. Spindulėliai laukė virtualių susitikimų, laiškų su užduotimis, juk jie – jau būsimieji pirmokai! Atsidėkodami Spindulėliai išmoko ir pasekė pasaką be galo. 

      Ir  ketvirtokai, ir priešmokyklinukai patyrė daug džiugių emocijų, suprato, kiek daug jie jau moka ir išmano. Iki naujų susitikimų.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Parengė mokytojos Jolita ir Violeta

{gallery}2020/nuotraukos/jol1{/gallery}

 

  1. Švietimo įstaigų administracijoms, įgyvendinančioms ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, vadovautis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo 2020 m. gruodžio 14 d. nutarimo Nr.1418 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo" pakeitimo" 2.2.9.1. punktu, tęsti bendravimą ir bendradarbiavimą su ugdytinių tėvais (įtėviais, globėjais) dėl vaiko darželio nelankymo karantino laikotarpiu, kai tėvai (įtėviai, globėjai) turi galimybę dirbti nuotoliniu būdu.
  2. Švietimo įstaigų administracijoms, įgyvendinančioms ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, griežtai vykdyti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro- valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. lapkričio 6 d. sprendimo Nr. V-2543 „Dėl ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo būtinų sąlygų“ įgyvendinimą.

 

                                                   Grojimas muzikos instrumentu yra viena iš įdomesnių ir aktyvesnių muzikinių veiklų, kuri vaikams labai patinka. Vieną popietę „Svirpliukų“ grupės vaikai susipažino ir tyrinėjo naujus ritminius instrumentus, klausė jų skambesio, kuo skiriasi jų garsas. Visiems buvo smalsu juos paliesti, pačiupinėti, išgauti garsą. Kiekvienas išsirinko instrumentą pagal savo norą, nuojautą, nuotaiką. Pagal instrumento pasirinkimą buvo įdomu pažinti vaikų charakterius, temperamentą. Drąsiausieji griebė didįjį būgną, santūresni pasirinko mažesnį, švelnesnio garso instrumentą. Visi vaikai galėjo išbandyti pagroti kiekvienu instrumentu. Kartu groti daug smagiau. „Svirpliukų“atliekamas „Maršas“ buvo iškilmingas, linksmas ir pakylėtas. Vaikai patyrė daug gerų emocijų, džiaugsmo, atsipalaidavo, pasijuto svarbūs, tikri „Svirplių orkestro“ muzikantai.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         meninio ugdymo mokytoja Audronė

 Copyright © 2022 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.