Ateina laikas, kai diena tampa trumpa, o naktys ilgėja. Užmiega žemė, medžiai lieka be lapų, saulė pasirodo vis rečiau. Tada taip norisi šilumos ir šviesos, džiaugsmo ir meilės. Prasideda adventas – rimties ir susikaupimo metas. Advento laikotarpiu yra minima Šv. Liucijos – šviesos diena. Pasirengimas šiai dienai vyko visą savaitę. Šios savaitės tikslas buvo paminėti Šv. Liucijos dieną, priimant žibintą, kaip šviesos šaltinį. Tuo pačiu įtraukti visus bendruomenės narius (pedagogus, vaikus, jų tėvelius) į aktyvią meninę veiklą, skatinti kūrybingumą, išradingumą gaminant žibintus.

Mokytojos su vaikais kalbėjosi apie šviesą ir tamsą, dienos ir nakties kaitą, ką reikia daryti, kad namuose ir lauke taptų šviesu, kuo mes galime be elektros apšviesti aplinką.

Kalėdų šventės – stebuklų metas, o pasakos yra neatsiejama stebuklų dalis. Todėl ir šią savaię siūlėme mokytojoms skaityti vaikams kuo daugiau pasakų, jas sekti lempučių šviesoje.

Vaikams labai patinka žaidimai su šviesos stalu. Todėl pasiūlėme pasakas sekti prie šviesos stalo. Mažiesiems pasakas sekė mokytojos, o vyresniųjų grupių vaikai patys kūrė pasakas panaudodami šviesos stalą.

Priešmokyklinukai, padedami keramikės, lipdė žvakides iš molio, kuriomis papuošė darželio galeriją. Taip pat dalyvavo edukacinėje veikloje, kurios metu mokėsi sukti žvakutes.

Per visą savaitę buvo sukurta daug gražių darbelių tema ,,Dek, ugnele, šviesk, šviesele. Darbeliai eksponuojami darželio galerijoje.

Į veiklas įtraukti ir tėveliai. Kartu su vaikais namuose jie kūrė gražiausius žibintus, kurie buvo įžiebti lauke Gruodžio 13-ąją, Šviesos dieną.

Savaitė prabėgo nepastebimai greitai. Tikimės, kad pavyko įžiebti nors menką jaukumo šviesą kiekvieno bendruomenės nario širdyje, laukiant Šv. Kalėdų stebuklo.

Parengė „Žirniukų“ grupės mokytoja Nida Jankauskienė

Šv. Kalėdų laukimas tarsi užburia mus visus, o labiausiai švenčių laukia vaikai. Tai metas, kuris suteikia ne tik daug emocijų, bet ir leidžia pedagogams surasti gausybę būdų, kaip praskaidrinti šventinį laukimą, kaip sudominti vaikus neįprasta veikla, kaip išmokyti kantriai laukti šventės.

„Smalsiukų“ grupės vaikai taip pat kiekvieną rytą advento kalendoriuje suskaičiuoja dienas iki Kalėdų, uždega advento žvakutę. Taip tobulina skaičiavimo įgūdžius, pradeda suvokti dabartį, ateitį, pradeda skirti sąvokas šiandien, vakar, rytoj. Advento kalendoriaus dėžutėse suranda užduočių, kurias atlieka savarankiškai arba su mokytojų pagalba. Kūrybines užduotis parenkame pagal vaikų amžių, taip tobulindami pažinimo, komunikavimo, socialinę ir kitas kompetencijas.

Kartą paklausėme vaikų, kuo kvepia Kalėdos. Jie atsakė, kad jos kvepia dovanomis, Kalėdų seneliu, sniegu, ledu, o Emilis atsakė, kad jos kvepia meduoliais. Mat jo mama juos kepa namuose. Pakvietėme mamą ateiti į grupę ir kartu su vaikais pasigaminti meduolių. Pasipuošę prijuostėmis ir kepėjų kepurėmis vaikai kibo į darbus. Mama Gita pamokė kaip reikia tešlą tarp rankų sušildyti, kad ji geriau kočiotųsi. „Smalsiukai“ pabarstę miltais padėkliukus, tešlą patys iškočiojo, rinkosi norimas formas ir spaudė meduolius. Mokėsi palaukti savo eilės, dalintis patikusia meduolio forma. Belaukdami kol meduoliai iškeps, tvarkėsi darbo vietas, ruošėsi kepamų skanėstų dekoravimui. Kalėdomis pakvipo visas darželis. Vaikai nevaržomai liejo emocijas pamatę iškepusius, kvapnius savo gaminius. Išsiskaičiavę, susiskirstę į grupeles, išklausę mamos Gitos pamokymus pradėjo puošimo darbus. Tyrinėjo, stebėjo ir dalinosi pastebėjimais, matydami kaip spalvotas glajus liejasi ant jų kepinių. Norėjo, kuo greičiau jų paragauti. Baigę dekoravimo darbus, apžiūrėję ir pasidžiaugę gražuoliais meduoliukais, pradėjo ragauti. Vaikų akys spindėjo, o smagumui nebuvo galo. Vakare savo kepiniais pradžiugino ir tėvelius.

Meduolių gaminimas buvo ne tik malonus, bet ir naudingas procesas. Lavėjo smulkiosios motorikos įgūdžiai, akių - rankos koordinacija, ugdėsi vaiko savarankiškumas, atsakingumas, tvarkingumas. Vaikai tobulino skaičiavimo įgūdžius, įvairių formų suvokimą. Dirbdami grupelėmis mokėsi dalintis, mandagiai paprašyti, padėkoti, atsiskleidė vaikų kūrybiškumas. Nedaug laiko liko iki šv. Kalėdų. Suspėkime pradžiuginti vieni kitus. Dėkojame Emilio mamai už skirtą laiką ir meduolių kvapą darželyje.

Parengė mokytoja Rita Katinienė

Pirmą advento dieną „Smalsiukų“ grupės vaikai lankėsi Utenos kraštotyros muziejuje.

Vaikus pasitiko Dominyko mama. Ji supažindino su teta Bronislava, kuri pakvietė klausytis pasakos. Susėdę kambarėlyje ,,prie pečiaus“, klausėmės istorijos apie pamestą senelio kojinę. Pasaką sekti padėjo ir vaikai. Jie turėjo sugalvoti visų veikėjų vardus ir juos įsiminti. Pasakos pabaigoje vaikai, norėdami išgelbėti gyvūnėlius nuo piktos raganos kėslų, turėjo prisiminti ir papasakoti raganai apie savo padarytus gerus darbus. Atsakymai buvo netikėti, neįprasti, itin išryškėjo vaizduotės ir fantazijos gebėjimai. Ragana išklausė visų pasakojimus ir pabėgo, o gyvūnėliai liko sveiki ir gyvi.

Muziejaus rūsyje vaikų laukė dėdė Raimondas. Jis papasakojo, kaip gaminamos žvakės. Kai paaugsime, būtinai sugrįšime ir išbandysime patys. Šį kartą tik apžiūrėjome pagamintas žvakes.

Mama Dovilė pasiūlė mums paprastesnį žvakių gamybos būdą. Išdalino visiems po vaško gabalėlį (kuris labai kvepėjo medumi), po lininio siūlo galą ir liepė tą siūlą gerai įtrinti su vašku. Pirštukai pasidarbavo ir gavosi ,,knatas“ žvakei. Toliau laukė sudėtingesnis darbas. Į vaškuolės lakštus vyniojome ,,knatus“ ir gavosi žvakutė. Džiaugėsi vaikai patys pasigaminę žvakutę, kurią galės uždegti kartu su tėveliais per šv. Kalėdas.

Dėkojame Dominyko mamai už pakvietimą ir puikias edukacines veiklas.

Parengė mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Rita Katinienė

 

 

Vaikystė neatsiejama nuo pasakų. Pasakos praturtina vaiko fantaziją, turtina kalbą, ugdo socialines ir moralines nuostatas, padeda pažinti ir išgyventi įvairias emocijas, skatina empatiją. Pasakų būna įvairių - vienos vaikus baugina, kitos džiugina, o dar kitos įtraukia ir vaikai jų prašo dar ir dar...

Projekto ,,Kur gyvena paskos?“ metu „Smalsiukai“ išgirdo įvairiausių pasakų ir patys jas kūrė.

Su tėvelių pagalba grupėje įkūrė jaukią skaitymo erdvę, kurią vaikai labai pamėgo. Šalia skaitymo erdvės atsirado daugybė minkštų žaisliukų, pirštukinių lėlių, teatro namelis. Šioje erdvėje jie vartė knygeles vieni, su draugais, čia žaidė kūrybinius žaidimus, sekė pasakas, bendravo tarpusavyje.

Vaikai aplankė mokyklos - darželio biblioteką. Juos pasitiko bibliotekos darbuotoja Živilė. Kartu išsiaiškino ką galima veikti bibliotekoje. Ji papasakojo kokia tvarka išduodamos knygos, kaip dėliojamos lentynose pagal temas. Emilis pastebėjo, kad yra ir suplyšusių knygelių. Bibliotekos darbuotoja pasiūlė parsinešti knygą į grupę ir „pagydyti“. Kartu su mokytoja aptarė, kaip reikia elgtis su knygomis, kad jos ilgai išliktų gražios.

„Smalsiukai“ dar nemoka skaityti, todėl labai nudžiugo, kai juos pakvietė priešmokyklinės grupės mokytoja Violeta į svečius. Susidomėję, kaip tikroje kino salėje, žiūrėjo mėgiamą pasaką ,,Katinėlis ir gaidelis“. Kartu su vyresniais draugais atliko kūrybines užduotis, linksmai žaidė.

Išsiaiškinę, kas kuria pasakų knygas, pasiūlėme vaikams sukurti savo pasakos knygelę. Vyresni vaikai piešė pasakų personažus, kopijavo žodžius. Jaunesni - pasakų personažus išsikirpo iš paveikslėlių ir toliau kūrė pasaką pripiešdami detales. Sukurtas pasakų knygeles vartė kartu su tėveliais, pasakojo siužetą.

Besiruošdami pasakos ,,Ropė“ inscenizacijai kūrė personažų karūnas. Vaidinti norėjo visi. Pasiskirstę vaidmenimis, prisimindami pasakos eigą, personažų eiliškumą vaikai ,,rovė ropę“.

Visiems buvo labai linksma ir norėjosi kartoti vaidinimą.

Vaikus sudomino ir mūsų pačių sukurtas šešėlių teatras. Pastebėjome, kad vakarais jie dažnai prieidavo prie teatro dėžės, pasirinkdavo lėles ir kūrė monologus, kartais dialogus, siužetus.

Viena iš projekto veiklų, buvo sekti pasakas naudojant STEAM metodą. Pasirinkome vaikų pamėgtas pasakas ,,Auksaplaukė ir trys lokiai“ , „ Trys paršiukai“. Vaikai pasiskirstė vaidmenimis ir bandė atkurti matytą siužetą, kūrybiškai panaudojo jiems pasiūlytas priemones. Žaisdami pasakas grupavo, skaičiavo, rūšiavo daiktus, išsiaiškino kuris daiktas lengvas ir galima jį nupūsti, kuris sunkus. Atlikdami šias užduotis lavino atmintį, dėmesį, ugdėsi kūrybiškumą, kritinį mąstymą, turtino žodyną naujais žodžiais, bendradarbiavo.

Pasakų sekimas persikėlė ir į lauko erdves. Vaikai imitavo pasakų personažų (dažniausiai gyvūnų) elgseną, balsą, žaidė judrius žaidimus.

Projekto veiklas paįvairino tėvelių ir kitų šeimos narių dalyvavimas. Vaikus pradžiugino svečių sekamos pasakos prieš miegą. Su tėvelių pagalba sukurtos pasakų dėžutės ir knygos vaikus labai sudomino ir skatino sekti pasakas, kurti, fantazuoti, išradingai ir kūrybiškai naudoti įvairias medžiagas, priemones.

Projektas baigėsi, tačiau pasakos dar gyvena ,,Smalsiukų“ grupėje. Vaikai patys inicijuoja pasakų sekimą, improvizaciją. Pastebėjome, jog vaikai tapo drąsesni, prasiplėtė jų žodynas, pradėjo kalbėti apie matytus animacinius filmus, girdėtas pasakas, žaisdami pradėjo kurti įvairias istorijas, inscenizuoti. Džiaugiamės, kad pradėjo pastebėti draugus, kurie netinkamai elgiasi su knygomis, informuoti apie suplėšytą knygelę. Tikimės, kad su pedagogų ir tėvelių pagalba vaikai pamils knygeles ir jos taps vaikų draugais.

                                                                       Parengė mokytojos Rita Katinienė ir Inga Žlabickienė

 

„Svirpliukų“ bendruomenė atsiliepė į pirmosios ponios Dianos Nausėdienės kvietimą kurti kalėdinius eglutės papuošimus – simbolinius namukus, kuriais bus papuošta Prezidentūros kalėdinė eglė.

Vaikai apžiūrėjo namukų brėžinį, pavadino geometrines formas, jas skaičiavo, rinko dekoravimo priemones, komentavo. Kiek vėliau, kai namukai buvo pasiūti, visi kartu Lietuvos žemėlapyje atradome Vilniaus miestą. Juk jame randasi Prezidentūros pastatas, kurio nuotraukas įdėmiai apžiūrėjome enciklopedijoje. Vaikai džiaugėsi jaukiais namukais, kurie sutelkė visus grupės narius kūrybiškumui ir bendrystei. Juk kartu su visos Lietuvos žmonėmis sukursime simbolinį Lietuvos valstybės medį, kurį puoš du namukai, kupini ir mūsų mažyčių širdelių šilumos ir kūrybos. Mums didelė garbė ir malonumas kurti šventę ne tik sau.

 

Parengė mokytoja Rasa Bakšienė

 

 

Molis – terapijos priemonė, kuri ramina, lavina įgūdžius, suteikia laisvę vaizduotei, saviraiškai, kūrybiškumui.

Priešmokyklinukai „Spindulėliai“, padedami keramikės Jovitos Paukštytės, susipažino su molio savybėmis, mokėsi išploti, kočioti, pjauti, piešti jame, nepavykus vėl iš naujo kurti, improvizuoti, džiaugtis savo sukurtais darbeliais. Lipdymui vaikai naudojo baltą ir rudą molį. Vaikai lipdė žvakides. Kiekvieno darbelis originalus ir nepakartojamas. Darbeliai bus išdegti krosnyje ir grįš pas spindulėlius. Vaikai mokysis dekoruoti darbelį spalvota glazūra.

Savo darbeliais vaikai nudžiugins artimuosius.

 

Mokytoja Violeta Pečentauskienė

 

Lapkričio 14 dieną sėkmingai startavo „Svirpliukųgrupės projektas „Visatos paslaptys“, kuris prasidėjo edukacine išvyka į Molėtų observatorijos etnokosmologijos muziejų. Edukacinės ekskursijos metu vaikai susipažino su etnokosmologija, ryšiais su kosminiu pasauliu, istoriniais ir etnografiniais eksponatais, atspindinčiais žmonių pažiūras į dangų ir pasaulį, Lietuvos ir pasaulio astronomijos naujienomis, nuostabaus grožio planetų, žvaigždžių, ūkų, spiečių, galaktikų nuotraukomis. Vaikus sužavėjo interaktyvi muziejaus aplinka, nuolat kintančios erdvės, spalvos, eksponatai, pažintiniai filmukai. Buvo smagu liftu pakilti į apžvalgos bokštą ir pamatyti observatorijos erdves iš aukštai. Išvyka baigėsi pasivaikščiojimu po observatorijos lauko erdves. Mažieji tyrinėtojai galėjo apžiūrėti iš akmens padarytas planetas, pamatyti visus dvylika į ratą sustojusių mėnesių. Vaikai grįžo pilni įspūdžių, naujų patirčių bei gerų emocijų.

Parengė mokytojos Rasa Bakšienė ir Audronė Nikštuvienė

 

Spalio paskutinę savaitę vykdėme projektą „Rudenėlio takučiu – vitaminų rinkt einu“, kurį parengė ikimokyklinio ugdymo mokytojos Renata ir Žydrė. Visos darželio grupės labai aktyviai įsijungė į projektą.

„Svirpliukai“ tyrinėjo moliūgą, ragavo jo sėklų ir pietums virė moliūgų sriubą - „ moliūgienę“. „Smalsiukai“ iš moliūgų darė laivelius. „Pelėdžiukų“ grupės vaikai tyrinėjo daržoves ir vaisius, ieškojo jų sėklų, jas apžiūrinėjo, lygino tarpusavyje, skaičiavo. „Bitučių“ grupė – darė eksperimentą, kuri daržovė skęsta. „Boružiukų“ grupės vaikai darė puokštę iš pomidoro, kurią pavadino „Moliūgėle - pomidoryte“. „Spindulėlių“ grupės vaikai uostė, skanavo, svėrė daržoves ir vaisius. „Žirniukų“ grupės vaikai aplikavo žirnių trafaretus. Patys mažiausieji „Drugeliai“ ragavo burokėlį ir juo spalvino burokėlio trafaretą, „Viščiukai“ tyrinėjo ir ragavo morkytes.

Visos grupės dalyvavo piešinių ir rudeninių puokščių parodoje. Projekto uždarymas vyko lauke – daržovių paradu, kuris ugdytiniams suteikė gerų emocijų.

 

 Copyright © 2024 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.