Spalio paskutinę savaitę vykdėme projektą „Rudenėlio takučiu – vitaminų rinkt einu“, kurį parengė ikimokyklinio ugdymo mokytojos Renata ir Žydrė. Visos darželio grupės labai aktyviai įsijungė į projektą.

„Svirpliukai“ tyrinėjo moliūgą, ragavo jo sėklų ir pietums virė moliūgų sriubą - „ moliūgienę“. „Smalsiukai“ iš moliūgų darė laivelius. „Pelėdžiukų“ grupės vaikai tyrinėjo daržoves ir vaisius, ieškojo jų sėklų, jas apžiūrinėjo, lygino tarpusavyje, skaičiavo. „Bitučių“ grupė – darė eksperimentą, kuri daržovė skęsta. „Boružiukų“ grupės vaikai darė puokštę iš pomidoro, kurią pavadino „Moliūgėle - pomidoryte“. „Spindulėlių“ grupės vaikai uostė, skanavo, svėrė daržoves ir vaisius. „Žirniukų“ grupės vaikai aplikavo žirnių trafaretus. Patys mažiausieji „Drugeliai“ ragavo burokėlį ir juo spalvino burokėlio trafaretą, „Viščiukai“ tyrinėjo ir ragavo morkytes.

Visos grupės dalyvavo piešinių ir rudeninių puokščių parodoje. Projekto uždarymas vyko lauke – daržovių paradu, kuris ugdytiniams suteikė gerų emocijų.

 

Neretai susiduriame su problema, jog vaikai nenori valgyti vieno ar kito patiekalo. Vienas iš geriausių būdų paskatinti mažuosius valgyti sveiką maistą - įtraukti juos į maisto gamybos procesą. Kadangi „Svirpliukų“ grupės vaikai aktyviai dalyvavo projekte „Rudenėlio takučiu - vitaminų rinkt einu“ ir savo tyrinėjimams pasirinko pačią įspūdingiausią rudens daržovę moliūgą, nusprendėme ketvirtadienio pietums pasigaminti trintą moliūgų sriubą. Juk tai naudingas ir palankus sezoninis patiekalas tiek dideliems, tiek mažiems sriubos mėgėjams.

Visi kartu aptarėme, kiek ir kokių daržovių prireiks sriubos gaminimui. Urtės šeima pasirūpino moliūgu, Mėjos B. šeima atnešė bulvių, morkų, svogūnų bei česnakų, mažoji Upė atskubėjo su maišeliu spalvingų pipirų, o Horacijaus mamytė įdėjo moliūgų sėklų drožlių. Produktų sąrašo planavimas padeda ugdyti organizacinius ir planavimo gebėjimus, moko tartis, bendrauti tarpusavyje. Visuomet leidžiu vaikams viską atlikti patiems, kiek tai įmanoma. Detaliai susiplanavome sriubos ruošos etapus, pasiskirstėme darbais, pasiruošėme patogią vaikams darbo vietą, pasipuošėme prijuostėmis bei virėjo kepurėmis. Kadangi duodu vaikams savarankiškai nulupti ir pjaustyti daržoves, šiam darbui atsakingai parenku tinkamus įrankius, laikomės saugumo susitarimų. Gamindami maistą mažieji įgavo daug patirties: pavadino daržoves, jas grupavo bei skaičiavo, lygino, susipažino su įvairiais prieskoniais, išmoko saugiai naudoti įvairius įrankius, miklino savo rankų judesius, lavino skonį.

Maisto gaminimas - tai daug pažinimo praktikos suteikianti veikla, kuri ugdo vaikų savarankiškumą, moko planuoti laiką, laikytis susitarimų, skatina bendradarbiauti su grupės draugais. Smagu buvo visiems kartu valgyti pietums pačių pagamintą kvapnią ir spalvingą, moliūgų sėklomis papuoštą sriubą. Dar kartą įsitikinau, kad vaikai yra labiau linkę valgyti arba bent jau ragauti tą maistą, prie kurio pagaminimo prisidėjo patys.

 

Parengė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogė Rasa Bakšienė

 

 

 

Ugdant ankstyvojo amžiaus vaikus labai svarbu didelį dėmesį skirti pojūčiams (sensorinei veiklai). Pedagogas suprasdamas, kad vaikas aplinkinį pasaulį pažįsta per savo pojūčius: ragaudamas, liesdamas, uosdamas, matydamas, girdėdamas, judėdamas, siekia šiai veiklai skirti daugiau dėmesio ugdymo procese.

„Viščiukų“ grupėje spalio mėnesį vaikai turėjo galimybę susipažinti su vaisiais, uogomis ir daržovėmis. Tėvelių iniciatyva kiekvieną dieną buvo atnešamas į grupę vis kitas vaisius ar daržovė. Bendradarbiaudami pedagogai ir tėvai užmezgė puikų ryšį, kuris padėjo vaikams geriau juos pažinti ir atrasti. Pažintis su rudens gėrybėmis prasidėjo nuo jų apžiūrėjimo, palyginimo paveikslėlyje. Klausėme trumpų ketureilių, virėme ir ragavome aviečių ir svarainių arbatas. Gaminome, kepėme ir ragavome moliūgų blynelius. Ugdytiniai susipažino su rudenėlio dovanomis - jas liesdami, uosdami, matydami, ragaudami, palygindami, rūšiuodami. Ypač daug džiugių emocijų vaikams suteikė į svečius atkeliavęs kiškis Tukas su didele morka ir dar pilna pintine mažų morkyčių. Lavindami savo meninius gebėjimus, vaikai su mokytojos pagalba bandė spalvinti, štampuoti, aplikuoti - taip susipažindami su kreidele, pieštuku, teptuku, klijais, popieriaus lapu, plastilinu. Vaikai noriai dalyvavo jiems pasiūlytose veiklose.

Tokie užsiėmimai padeda vystytis vaiko motorikai ir tiesiogiai susiję su kalba ir intelektu. Pojūčiai – tai pirmas pasaulio pažinimo būdas. Todėl ugdant vaikus sudarėme geriausias sąlygas tyrinėti ir perprasti savo pojūčius, suvokti naują informaciją. Be to, įspūdis savaime turi didesnę reikšmę nei bet koks žodinis paaiškinimas.

Parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja Aušra Paškevičienė

 

 

 

Spalio 21 d. vaikų lopšelyje-darželyje ,,Gandrelis“ vyko renginys ,,Kamuolio pasaulyje 2022“ pagal Utenos rajono ikimokyklinių įstaigų projektą „Trijų darželių partnerystė: nauda, sklaida, patirtis“. Jame dalyvavo ir mūsų darželio ikimokyklinio ugdymo „Pelėdžiukai“ ir priešmokyklinio ugdymo „Spindulėliai“ grupių ugdytiniai. Renginys vyko orientacinių varžybų principu. Darželio kieme vaikai gavo korteles su nuotraukomis ir nuo darželio kiemo iki Dauniškio ežero pontoninio tilto turėjo surasti pažymėtas stoteles, kuriose jų laukė smagios ir įdomios užduotys. Vaikai žaidė futbolą, metė kamuolį į krepšį, minė mįslę, apibėgo kliūtis, mėtė didelį kamuolį per virvę, piešė kamuolį, pamatė ir net pavaišino riešutais voverytes, bendrai žaisdami žaidimą iš kubų statė bokštą, vaišinosi kvapnia arbata. Vaikai aktyviai praleido laiką gamtoje, patyrė daug džiugių emocijų.

Mokytojos Inga ir Audronė

 

Ikimokyklinio amžiaus vaikai suaugusiojo padedami atlieka paprastus artimiausios socialinės aplinkos stebėjimus ir tyrinėjimus. Tyrinėdamas naudoja skaitmenines technologijas (kompiuteris, mobilusis telefonas, fotoaparatas ir kt.). (Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimo aprašas, 2015 m.) Pojūčių patirtis visame kame sudaro vaikų mokymosi esmę. Vaikai mokosi iš mūsų suaugusiųjų, tačiau mums taip pat reikėtų iš jų išmokti matyti vaikų akimis. Mažieji turi įgimtą matymą ir turėtume džiaugtis tuo jų matymu, neatimti jo, o nuolat skatinti. Būtent vaikų pastabumas, kitoks santykis su aplinka, nuspalvina jų fotografijas kitokiomis spalvomis. Jie mokosi ne tik pastebėti bei fiksuoti tai, kas jiems gražu, o tai padeda atrasti pomėgį, kuris plečia vaikų akiratį, skatina plačiau pažinti aplinką, visapusiškai turtina savo žinių bagažą.

Nuolat skatinu vaikus kūrybingai mąstyti, veikti, savarankiškai tyrinėti aplinką, būti išradingais, pasitikėti savimi, nebijoti klysti. Mažieji svirpliukai fotografuodami gamtą įvairiais metų laikais leisdavosi į nuotraukų „pasivaikščiojimus“. Jų metu vaikai tiesiog vaikšto po jiems gerai pažįstamą aplinką su telefonu rankose ir kas kelias minutes stabtelėdami fiksuoja medžius, lapus, gėles ir įvairiausius kitus objektus, kuriuos mato kiekvieną dieną. Tai padeda jiems pamatyti pažįstamus dalykus visai nauju būdu.

Vaikų fotografijų paroda „Vaikai ir metų laikai“, į kurią sudėti 5-7 metų vaikų užfiksuoti gamtos stebėjimai visais metų laikais eksponuojama A. ir M. Miškinių viešosios bibliotekos vaikų skyriaus galerijoje nuo spalio 10 iki lapkričio 11 dienos. Svirpliukų užfiksuoti kadrai, jų aptarimas, komentavimas, grupavimas pagal metų laikus prisidėjo prie ugdytinių aplinkos tyrimo įgūdžių ugdymo, jų saviraiškos, patirties ir pažinimo skatinimo.

 

Parengė mokyklos-vaikų darželio „Eglutė“

ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogė Rasa Bakšienė

 

 

Grožėdamiesi rudeninių lapų spalvomis „Spindulėliai“ žingsniavo į A. ir M. Miškinių viešąją biblioteką. Bibliotekoje mus pasitiko bibliotekos darbuotojos ir palydėjo į salę, kur pasileidome į tyrinėjimų kelionę pasitelkiant 4 pojūčius: regą, klausą, lytėjimą ir uoslę. Pirmasis žaidimas - tylos žaidimas, jo metu vaikai siuntė varpelį, bet jis negalėjo suskambėti, o suskambėjus turėjo pasakyti gražų žodį ar pagirti savo draugą. Po to vaikai akytėmis ir vaizdo įrašų pagalba keliavo ir tyrinėjo povandenio pasaulio gyvūniją. Lytėjimas priešmokyklinukus nukėlė į mišką, kuomet maišelyje užčiuopę objektus jie turėjo atspėti ką ištrauks, o ten buvo pilna miško gėrybių – akmenukų, šakelių, kankorėžių. Klausos pagalba vaikai tyrinėjo naminius gyvūnėlius, paukštelius ir muzikos instrumentus. Jie turėjo atspėti, pamėgdžioti ir pasakyti ką primena leidžiami garsai. Na, o uoslės pagalba mažieji sužinojo apie įvairius prieskonius. Daug klausimų ir daug vaikų atsakymų. Vaikai pasiūlė pojūčių laboratoriją įkurti grupėje, nes į daug klausimų liko neatsakyta. Dar daug įdomaus laukia „spindulėlių“ žengiant žinių takeliais, o geriausias vaikų palydovas gera nuotaika.

 

Parengė priešmokyklinio ugdymo mokytoja Violeta.

 

Spalio 11 d. ketvirtoje klasėje vyko integruota lietuvių kalbos ir anglų kalbos pamoka.

Pamokos tikslas buvo surasti dialogą pasakoje ,,Raudonkepuraitė“ pateiktoje anglų ir lietuvių kalbomis. Ketvirtokams reikėjo, išverstoje pasakoje į lietuvių kalbą, taisyklingai sudėti dialogo skyrybos ženklus. Mokiniai ieškojo panašumų ir skirtumų dialoguose. Pasiskirstę į keturias grupes mokiniai ruošėsi su dideliu entuziazmu ir susidomėjimu. Pasigamino popierines lėles ant pagaliukų, pasiskirstė vaidmenis. Aptarė pasakos veikėjus, jų nuotaikas ir balso tembrus. Lietuvišką versiją jie nutarė suvaidinti kaip aktoriai-gyvai.

Visoms grupėms pavyko puikiai. Buvo labai įdomu klausytis angliško, o po to lietuviško dialogo. Mokiniai surado daug skirtumų tarp jų. Pabaigoje visi įsivertino emocijų ženklais. Diskutavo, kodėl taip save įvertino, išklausė vieni kitų nuomonių, pagyrimų.

Integruotos pamokos skatina mokinių bendradarbiavimą, kūrybiškumą. Tokių pamokų metu įgyjama daugiau žinių bei įgūdžių.

Parengė mokytojos Jolita Šuminienė ir Valda Venclovienė.

Ar žinote, kodėl rytais vaikai mokyklon skuba?

Kas laukia klasėje šiltoj? Kas rengia mokslo rūbą?

Tai Mokytojos akys sutinka ir palydi,

Tai Mokytojos akys, jose gerumas slypi,

Tai Mokytojos rankos priglaudžia ir paglosto,

Tai Mokytojos rankos mums ašaras nušluosto.

 

Nuoširdus ir šiltas ketvirtokų muzikinis sveikinimas visoms Mokytojoms!

 

 Copyright © 2024 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.