pagrindine.png

Europos kalbų dieną, rugsėjo 26-ąją, visa Europa švenčia jau nuo 2001 metų. Šią dieną paminėjome ir mes, mokyklos - darželio „Eglutė“ 4-okai ir anglų k. mokytoja Jolita Šuminienė. Tęsdami ilgametį bendradarbiavimą su Krašuonos progimnazijos 4-okais ir jų anglų k. mokytoja Daiva Rimšiene, kūrėme projektinius darbus savo draugams ir klijavome juos į tam skirtą knygą. Knyga atkeliavo iš Krašuonos progimnazijos 4-okų su įvairiomis kalbomis užrašytais žodžiais ir palinkėjimais. Mes nelikome skolingi, grąžinome knygą, papildytą savo darbeliais, susijusiais su Europos kalbose vartojamų vardų reikšmėmis. Tikimės, kad bus įdomu pastudijuoti vardų reikšmes, nes yra bendravardžių mūsų projekto dalyvių. Europos kalbų dienos paminėjimo tikslas – iškelti daugiakalbystę kaip vieną iš didžiausių Europos vertybių, įprasminti kalbų mokymosi įvairovę, skatinti įvairių kalbų mokymąsi bei kultūrų sklaidą Lietuvoje ir Europoje. Šios mūsų iniciatyvos tikslas tikrai buvo pasiektas, nes mokiniai ne tik gilino savo anglų kalbos žinias, tačiau turėjo galimybę susipažinti su kitomis kalbomis, kurios stebino mokinius savo keistomis raidėmis ar keista žodžių tartimi.

Apie mūsų bendradarbiavimo projektą taip pat skaitykite Krašuonos progimnazijos internetiniame puslapyje: https://www.krasuona.utena.lm.lt/lt-lt/

Parengė anglų k. mokytoja Jolita Šuminienė

 

Judumo savaitės tema – „Bendrauk lengviau“.

Rugsėjo 19 dieną visi darželio vaikučiai ir jų mokytojos jiems patogiu laiku bėgo aplink „Eglutę“. Rugsėjo 20 d. kvietėme visus vaikus piešti tema - „Judėk laisviau“. Rugsėjo 21 d. vyko ryto mankštos lauke, o po pietų vaikai kūrė eiles apie judumą be automobilio. Rugsėjo 22 d. minėjome tarptautinę dieną be automobilio.

Visų grupių vaikai mankštinosi, žaidė judrius žaidimus, važinėjosi dviratukais, paspirtukais darželio kieme ir aikštelėse.

Vaikai smagiai ir aktyviai praleido laiką, įgijo žinių apie draugiškas aplinkai transporto priemones ir išmoko saugiai elgtis gatvėje.

Rugsėjo 21 d. mokykloje – vaikų darželyje „Eglutė“ svečiavosi Tarptautinių lėlių teatrų festivalių Portugalijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Islandijoje dalyviai ir laureatai – Vilniaus miesto vitražinių lėlių teatro „Vaivorykštė“ artistai, kurie parodė spektaklį „Kas kuria stebuklus?“ (pagal Renatos Šerelytės kūrybą).

Vaikai su aktoriais bandė išsiaiškinti, kas kuria stebuklus, kokios jie yra spalvos, kur gyvena , kuo kvepia...Aktorių profesionalumas, puiki atmosfera, nuotaika sužavėjo ir prikaustė dėmesį net pačių mažiausių žiūrovų. Svarbiausia tai, kad mažieji sužinojo, kad stebuklus kuriame mes patys. Pasibaigus pasirodymui vaikai pilni įspūdžių, gerų emocijų, laimingi grįžo į grupes. Tikrai stebuklų pilna dienos pradžia.

 

 

 

Mieli Tėveliai ir mūsų Mokinukai,

     Rugsėjo 1 – osios šventė mūsų mokykloje prasidės 10.00 val. Visi mokinukai renkasi prie pagrindinio įėjimo ir rikiuojasi šventinei eisenai. Po eisenos mokinukai eina į klases, o tėveliai į aktų salę.

 

Administracija

 

rugsejo

Gegužės 27 d. Utenio stadione vyko festivalis "Aktyvi šeima". Linksmi, sportiško azarto kupini "Boružiukų" grupės vaikai su mamomis, sesėmis ir broliais, lydimi ikimokyklinio ugdymo mokytojos Almos Vanagienės ir padėjėjos Jūratės Bernotienės, sudalyvavo, net lietų išbaidžiusiame, renginyje. Darželinukai, drauge su šeimų nariais, įveikė 13 įdomių rungčių. Visi dalyvavusieji buvo apdovanoti, rėmėjų įsteigtais, prizais. Štai keletas festivalio akimirkų:

ŠEIMŲ SAVAITĖ

Gegužės mėnesis yra paskelbtas šeimos mėnesiu – pačiomis pirmomis dienomis sveikiname mamas ir močiutes, mėnesiui pasibaigus – tėvus, o pačiame mėnesio viduryje, gegužės 15 d., yra minima Tarptautinė šeimos diena. 

Pasak Lietuvos Kolpingo draugijos nacionalinės sekretorės Linos Kalibataitės, žmonėms visame pasaulyje reikia šeimos – nepaisant to, kokią vietą šeima užima visuomenėje. Daugumai žmonių šeima – saugumo ir laimės vieta, kur visi išmoksta solidariai gyventi. Nepaisant greitų socialinių pokyčių, šeima – kiekvienos visuomenės stabilumo centras. Kiekvienoje kultūroje šeima yra žinoma kaip patikimiausia solidarumo forma, garantuojanti visuomenės išlikimą.

Visą savaitę ,, Eglutės“ darželyje šurmuliavo vaikų tėveliai ir seneliai, dalijosi įspūdžiais apie šeimos tradicijas ir pomėgius. Tėveliai ir seneliai lankėsi grupėse, žaidė su vaikais, skaitė jiems pasakas, darė ekperimentus, tyrinėjo, karpė, piešė, tapė, lipdė ir daug sportavo lauke. Vyresni vaikučiai aplankė tėvelius jų darbovietėse, pabuvojo, net mero kabinete. Sukūrė daug nepakartojamų darbelių, kurie buvo iškabinti darželio galerijoje.

Vaikai jau žino, kad šeimą sudaro tėvai ir vaikai, o jie yra jos nariai. Šeimoje gyventi gera, ramu ir saugu. Šeimos nariai rūpinasi vienas kitais, dalijasi, padeda, išklauso ir pataria. Visi šeimos nariai turi pareigas. Vaikai išsiaiškino apie giminystės ryšius, kad giminė – tai kelios kartos žmonių, turinčių bendus protėvius. Suprato, kad šeima ir giminė tai skirtingos sąvokos. Aiškinosi ir pabandė sudaryti giminės medį, taip pat darė savo grupių medžius.

Savaitė pralėkė greitai ir labai turiningai palikdama vaikams daug neišdildomų įspūdžių ir prisiminimų. Vaikams labai patiko bendri projektai su tėveliais, jie su džiaugsmu lauks kitų susitikimų.

Naudota literatūra : https://day.lt/sventes/straipsniai/seimos_diena?psl=0

                                                                                                                                                                                                                                                                                        Parengė ikimokyklinio ugdymo mokytojos Inga ir Rita

                     Paukščiai – integruotose pamokose

   Lietuviai nuo seno mėnesius siejo su augmenija, paukščiais ar tam tikram laikotarpiui būdingais darbais. Kovas, balandis, gegužė–pavasario mėnesiai, taip pat reiškiantys paukščius, kurie pavasarį sugrįžta iš šiltųjų kraštų. Paukščių giesmės užpildo gamtą gyvybe, o širdį užlieja harmonija.

   Antrokai išsikėlė tikslą domėtis paukščiais, geriau pažinti, teisingai juos įvardinti, sužinoti jų gyvenimo ypatumus.  Mokiniai rinko informaciją, tyrinėjo, stebėjo, piešė paukščius. Ypač didelį dėmesį skyrė “migrantams”. Tema “Paukščiai” buvo integruota į lietuvių kalbos, matematikos,anglų kalbos, tikybos pamokas. Pirmiausiai visi paruošė pristatymą apie patinkantį paukštį, o matematikos pamokoje ne tik gilino daugybos įgūdžius, bet ir sužinojo naujų faktų. Kas per paukštis griežlė, nykštukas? Kaip paukščiai prisideda prie sėklų sklaidos. Šie klausimai rodo vaikų susidomėjimą, pažinimo poreikį.

  Mokytoja Audra Bučienė papasakojo kokią reikšmę tikėjime turi taikos balandis. Anglų kalbos mokytojos J.Šuminienė ir A.Palskienė parengė įdomią pamoką, kurios metu mokiniai klausėsi pasakos “The fox and the stork”, žaidė komandinį žaidimą. Uždavinys pasiektas sėkmingai, kadangi kiekvienas mokinys angliškai įvardino mažiausiai 3 paukščius. Tėveliai padovanojo 2 naujus būstus varnėnams, kuriuos  užkabinome  mokyklos teritorijoje, kad galėtumėm stebėti kaip apsigyvena naujakuriai. Vėliau pamokos vyko netradicinėje aplinkoje prie Vyžuonaičio ežero.Ten tęsėme stebėjimus.

   Integruotų pamokų nauda neabejotina. Antrokai jau lengvai atpažįsta ir gali įvardinti plunksnuočius, kurie pirmieji grįžta iš šiltųjų kraštų. Žino tolimiausius migrantus. Pagal požymius skiria varninių šeimos paukščius, kuriuos tarpusavyje painiodavo.  Mokiniai per savaitę turėjo galimybę ne tik pagilinti žinias, bet ir įdomiai praleisti laiką, pajausti savo  ryšį su gamta. Sužinojome, kokie svarbūs paukščiai mūsų gyvenime, kaip be jų būtų nyku ir kokie jie svarbūs pačiai gamtai. Mokytojos įsitraukusios į bendrą veiklą, padėjo praplėsti vaikų pasaulėžiūrą, pasaulėjautą ir sustiprino meilę gyvybei.

                                                                                                                                                                                                                                                                                          Parengė pradinio ugdymo mokytoja Jolita Stanionienė 

                 

Dainų ir šokių festivalyje

Respublikinis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų lietuvių liaudies festivalis „Polka tinka kiekvienam“ skirtas lietuvių liaudies muzikos populiarinimui, tradicijų puoselėjimui. Festivalio organizatorius – Utenos vaikų lopšelis–darželis „Šaltinėlis“. Kiekvienais metais tradicinis renginys skatina domėtis lietuvių liaudies etnografiniu paveldu, ieškoti naujų būdų ir formų populiarinant liaudies dainą, šokį ir muziką. Festivalio dalyviai „Svirpliukų“ ir „Spindulėlių“ grupių jaunieji dainininkai atliko aukštaitišką lietuvių liaudies dainą „Ašei radau kukutį“.

                                                                                                                                                                                                                                                                       Vaikus paruošė meninio ugdymo mokytoja Audronė Valevičienė

       ,,Boružiukai“ gamtoje

       Gamta jau kurį laiką gyvena pavasario ritmu. Nors šiais metais pavasaris žengia nedrąsiai, nelepina savo malonumais ir saulutės šiluma, bet suteikia galimybę, nekubant, visais pojūčiais, patirti ,,bundančios“ gamtos žingsnius.

Mes, ,,Boružiukai“, vykdydami projektą ,,Aš ir gamta“, jau kurį laiką stebėjome, tyrinėjome, bandėme pajusti besikeičiančios pavasarinės gyvosios ir negyvosios gamtos grožį, jos dėsningumus. Pasirinkti projekto temą, paskatino nuolatinis pasivaikščiojimų metu vaikų smalsavimas, klausinėjimas, domėjimasis sezoniniais gamtos pokyčiais. Šio projekto metu, vaikai turėjo galimybę ir įsitikino, kad gamtą pažinti, išsiaiškinti apie vykstančius reiškinius joje, galima stebint, klausinėjant, liečiant, ieškant informacijos įvairiuose šaltiniuose, klausant, uodžiant. Projekto vykdymas padėjo patenkinti vaikų pažintinius interesus. Džiaugiuosi, kad projekto metu atliktos pažintinės, kūrybinės užduotys, padėjo vaikams pažinti gamtą, atsakyti į daugelį jiems rūpimų klausimų. Smagu, kai išėjus į lauką, vaikai nori išgirsti mus pasitinkančių paukštelių garsus, tildo vienas kitą ir bando nuspėti: ,,Ką jis nori pasakyti savo giesmele?“. Kada žaidimų miškelyje metu, klausosi: ,,Ką sako medelis?“. Kada suradę boružėlę susirūpina: ,,Ką daryti, per anksti atsikėlė, jai dar šalta...“ ir prisirinkę žolelių, medžio šakelių skuba statyti namelius... Kaip džiugu matyti, kai vaikas paprastame akmenuke įžvelgia jo grožį, tapatina su geometrinėmis figūromis, iš jų dėlioja raideles. Kaip brangi surinkta ,,gražiausių akmenukų“ kolekcija...Tik tokių, kaip atrodo, smulkmenų dėka, supranti, kad mūsų mažyliai neabejingi mus supančiai gamtai, kad moka džiaugtis mažais ir dideliais atradimais, kad geba įgyvendinti savo sumanymus, o tuo tarpu mokosi skaičiuoti, grupuoti, lyginti. Iš patirties galiu teigti jog laiko leidimas gamtoje – ne tik nauda vaiko sveikatai, tai lavina pažintinius gebėjimus, iniciatyvumą kūrybiškumą, natūraliai lavėja vaikų bendravimas, bendradarbiavimas tarpusavyje. Buvimas gamtoje suteikia vaikui teigiamų emocijų. Džiaugiuosi vaikų įgyta nauja patirtimi, vykdant projektą.

                                                                                                                                                                                                                                                                                       Parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja Zita Pačekienė

 Copyright © 2024 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.