Logopedo pagalbos lankstinukas


DRUGELIŲ KALBA

Šiais metais kaip logopedė vykdžiau projektą ,,Drugelių“ kalba. Projekto tikslas – padėti 2-3 metų vaikams įveikti kalbos, kalbėjimo sunkumus. Didinti vaikų pasitikėjimą savimi vartojant kalbą. Vaikai, gebantys išsakyti savo norus, mintis, nusakyti savo jausmus, išgyvenimus, laisviau jaučiasi ir labiau pasitiki savimi. Todėl buvo pasirinkta viena tikslinė vaikų grupė ir numatytas nuoseklus periodiškas užsiėmimų laikas, tikintis, kad po 4 mėnesių bus lengviau pamatuoti pokytį vaikų kalboje pasibaigus projekto įgyvendinimo laikui.

Užsiėmimų metu buvo tikslinamas garsų tarimas, ugdoma foneminė klausa, formuojami garsinės analizės ir sintezės įgūdžiai, turtinamas pasyvusis ir aktyvusis žodynas, tikslinami artikuliacinio aparato ir smulkiosios motorikos judesiai.

Kodėl pasirinkau būtent 2-3 metų amžiaus vaikučius? Pasirinkimą lėmė ne atsitiktinumas, nes šio amžiaus vaikams sparčiausiai vystosi vaiko kalba. Šis laikotarpis yra laikomas svarbiausiu vaiko kalbos vystymosi etapu. Trečiaisiais gyvenimo metais tobulėja ir kalbos supratimas. Vaikai susipažįsta su supančia aplinka iš kalbos ir lytėjimų.

Užsiėmimai „Drugelių“ grupėje vyko žaidimo forma. Žaidimas yra pagrindinė vaiko veikla, kurios metu jis vystosi. Smulkioji motorika taip pat turi labai didelę įtaką vaikų kalbai. Su mažaisiais žaidėme įvairiausius žaidimus, žaidimo metu lavinome smulkiąją motoriką ir tarėme įvairius garsiukus. Žaidimai su balionais labai džiugina, o pagavus balioną su logopedo pagalba labai lengva įvardinti, koks garsas užrašytas ant baliono. Mokėmės garsų (izoliuotų, skiemenyse, žodžiuose) tarimo ir įtvirtinimo. Vaikai atliko pūtimo pratimus (kvėpavimo).

Kalbos mokymasis yra sudėtingas procesas, reikalaujantis daug pastangų, o žaidimo metu vaikai nejausdami mokosi kalbėti. Mažiesiems šnekoriams labai patiko akies ir rankos koordinacijos užduotėlės. Tuo tikslu pati pagaminau ugdomąją priemonę, kuri lavina akies – rankos koordinaciją – tai gebėjimas atlikti judesius rankomis, vadovaujant akims.

Projekto įgyvendinimo metu taikiau universalaus dizaino strategiją - mokymasis žaidžiant.

Buvo numatyti projekto tikėtini rezultatai: išlavės artikuliacinis aparatas, gausės vaikų žodynas ir jie gebės žodžiais išreikšti norus, mintis, poreikius. Kalbėdami nuo dviejų žodžių junginių pamažu pereis prie trijų žodžių sakinukų, atsakys į paprastus klausimus, pradės naudoti daugiskaitą, kalboje daugės veiksmažodžių, atsiras būtasis, būsimasis laikas, kalbos struktūra įgaus vis daugiau norminės kalbos požymių, gramatika taps taisyklingesnė. Vaikai labiau pasitikės savimi.

Galiu pasidžiaugti vykdytos veiklos rezultatu: aštuoniems vaikams projekto pabaigoje buvo tikslesni liežuvio ir lūpų judesiai. Dauguma vaikų aiškiau atsakė į paprastus klausimus. Suprato, kas yra daug ir mažai, mokėjo įvardinti tai žodžiais. Žaisdami vartojo nemažai veiksmažodžių, įvardindami savo atliekamą veiksmą, gebėjo papasakoti, ką veikė ryte, taip įtvirtindami būtojo laiko veiksmažodžius.

Projekto tęstinumas buvo planuojamas pasitvirtinus siektiniems rezultatams. Apibendrinant galiu teigti, kad siektini rezultatai iš dalies pasitvirtino.

Vasario mėnesį planuojamas projekto tęstinumas „Boružiukų“ grupėje.

Logopedė-spec.pedagogė Lina Kazlauskienė


 


 Mokykloje-vaikų darželyje dirbančios logopedės padeda ikimokyklinio amžiaus vaikams ir pradinių klasių mokiniams įveikti kalbėjimo, kalbos, komunikacijos, rašymo ir skaitymo sutrikimus.

  1. Priklausomai nuo vaiko amžiaus įvertina kalbos raidos ypatumus, rašymo ir skaitymo įgūdžius, identifikuoja sutrikimą.
  2. Sudaro kalbos korekcijos planą sutrikimui įveikti ar sušvelninti.
  3. Individualių, pogrupinių ar grupinių pratybų metu lavina foneminę klausą, girdimąją atmintį ir dėmesį, per žaidybines situacijas skatina vėluojančią kalbos raidą, padeda įveikti ar sušvelninti garsų tarimo, kalbos ritmo ir tempo (mikčiojimas, greitakalbystė ir kt.), balso sutrikimus. Formuoja neišsivysčiusią kalbos sistemą - plečia žodyną, moko pritaikyti gramatinius dėsningumus, rišliai pasakoti.
  4. Šalina skaitymo ir rašymo sutrikimus mokyklinio amžiaus vaikams.
  5. Konsultuoja mokytojus, auklėtojas, tėvus (globėjus, rūpintojus) ir kitus asmenis, tiesiogiai dalyvaujančius ugdymo procese kalbos korekcijos klausimais.
  6. Šviečia mokyklos bendruomenę aktualiais kalbos raidos, kalbos neišlavėjimo ar sutrikimų prevencijos ir jų šalinimo, logopedo pagalbos teikimo klausimais.

 

Įstaigoje dirbančių logopedžių darbo su klientais laikas:

Vardas, pavardė

Savaitės diena

Laikas

 

VILMA  KRANAUSKIENĖ

Logopedė

 

Antradienis

Penktadienis

 

 

14.45-17.30

14.45-17.30

 

LINA KAZLAUSKIENĖ

Logopedė – specialioji pedagogė

Pirmadienis

Pirmadieniais konsultacijos

Antradienis

Trečiadienis

Ketvirtadienis

Penktadienis

Pietų pertrauka

 8.00-16.30

12.45-15.00

 8.00-16.30

 8.00-17.00

 8.00-17.00

 9.05-11.00

12.00-12.45

RITONĖ TUMELIENĖ

Logopedė

Pirmadienis

Antradienis

Trečiadienis

08.00 – 11.00 ir 13.00-15.00

13.00 – 14.00

08.30 – 10.30 ir 13.00-14.30


Socialinės pedagogės darbo laikas:

Trečiadienis 08.30-13.30

Penktadienis 08.30-13.10


 

 Copyright © 2024 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.