Utenos mokyklos-vaikų darželio „Eglutė“ mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, Rasa Bakšienė„Lietuvos mokytojas 2023“ viena iš geriausiųjų

Bendruomenės iniciatyva – iškelti mokytojos Rasos Bakšienės kandidatūrą varžytis dėl geriausio metų mokytojo titulo – sulaukė didelio palaikymo. Rezultatas pradžiugino visus – mokytoja pelnė trečiąją vietą respublikos ikimokyklinio ugdymo mokytojų kategorijoje.

Džiaugiamės ir didžiuojamės mokytojos Rasos Bakšienės pelnytu įvertinimu, nes tokie šviesuoliai kaip ji savo darbu keičia ne tik žmonių gyvenimus, bet ir šalies švietimo veidą. Linkime mokytojai Rasai nepritrūkti ištvermės, energijos, idėjų, išminties vedant vaikus į ateitį ir nepamiršti, kad yra vertinančių, palaikančių, matančių mokytojo darbo prasmę ir žinančių, kiek reikia išdalinti savęs ugdant kitame asmenybę.

Dovanos LietuvaiŠiandien ,,Pelėdžiukų“ grupės vaikai lankėsi Utenos kraštotyros muziejuje, kur dalyvavo edukacinėje veikloje ,,Dovanos Lietuvai“.

 Edukacinio užsiėmimo metu vaikai, linksmai ir išradingai veikdami, kūrė dovanas Lietuvos valstybei: prisiminė ir įtvirtino žinias apie  Lietuvos valstybės simbolius, žymius žmones, pasiskirstę komandomis dalyvavo  varžytuvėse ,,protmūšyje“, tardamiesi tarpusavyje ieškojo atsakymų į užduotus klausimus, lankstė trispalvius laivelius.

Nuoširdžiai dėkojame muziejininkei  Bronislavai Juknevičienei už įsimintiną tautiškumo ir pilietiškumo pamoką.

Mokytoja Inga Bitautienė

 

,,Volunge šauk ąžuole‘‘

Siekiant skatinti pilietiškumo, tautiškumo ir patriotiškumo idėjas Utenos rajone bei Vasario 16-ąją minint Lietuvos valstybės atkūrimo dieną, jau septynioliktą kartą buvo organizuojamas tradiciniu tapęs pilietinių dainų ir poezijos festivalis - konkursas „Volunge šauk ąžuole“. Labai džiaugiamės, kad Utenos mokyklos – vaikų darželio ,,Eglutė‘‘, net trys ketvirtokės tapo laureatėmis.

Adelė Mačiulytė ,,Gimtinei‘‘
Katrė Zabulytė ,,Brangi Lietuva‘‘
Aretė Kupriūnaitė ,,Mano Lietuva‘‘

Mokytoja Valda Venclovienė

 

„Justinas Marcinkevičius yra pasakęs: „Neliks nei duonos su druska, bet liks tėvynė“. Juk čia yra mūsų namai, čia tėvynė – mūsų motina ir mokytoja.

Didžiuojuosi galėdama žengti nuo saulės įkaitusiu Nidos kopų smėliu, Europos parko taku ar Trakų pilies akmeniniu grindiniu. Lietuvoje viskas sava, žmogus net kvėpuoti lengviau gali. Čia yra mano širdis.“

                                                                                       Evelina, 12 klasė, Kauno „Varpo“ gimnazija

Su Vasario 16-ąja. Švęskime ir džiaukimės laisve...

 

Žiemos atradimai

   Žiema tai nuostabus metas, kai žemė pasipuošia baltu apklotu, o sniegas vilioja į lauką pramogauti. Net darželio kiemas gali tapti ypatinga žaidimų ir atradimų vieta. Tik žiemą galima pamatyti užšalusias balutes, ledą, pažinti kietą ir minkštą sniegą, išsiaiškinti ar sniegas tikrai baltas ir švarus, atrasti ir net nulaužti kabančius varveklius.

   Dirbdama su vaikais pastebėjau, kad vaikams labai patinka tyrinėti ir eksperimentuoti taikant STEAM metodo praktikas, kurios paremtos vaikų kūrybiškumo skatinimu. Atlikdami STEAM veiklas vaikai samprotauja ir diskutuoja, sprendžia iškilusias problemas, tobulina mąstymo įgūdžius, sutelkia dėmesį, stiprina pasitikėjimo savimi jausmą, lavina pagrindinius pojūčius: regėjimą, lytėjimą, uoslę, skonį.  

     Norėdami išsamiau ištyrinėti sniegą ir išsiaiškinti visas sniego bei ledo paslaptis ,,Smalsiukų“ grupės vaikai, kartu su mokytojomis ir tėveliais, vykdė projektą ,,Žiemos atradimai“. Tyrinėjimus pradėjome iš lauko parsinešę kibirėlį su sniegu ir ledo gabalėliais. Iš pirmo žvilgsnio vaikams atrodė, kad sniegas baltas ir švarus. Jie stebėjo ir laukė kas greičiau ištirps - sniegas ar ledas? Diskutavo tarpusavyje, išsakė savo mintis. Tyrinėdami ištirpusio sniego ir ledo vandenį, atlikdami bandymus, galėjo įsitikinti koks jis nešvarus. Suprato kodėl jo negalima dėti į burną.

   Sulaukę dienos, kai gausiai pasnigo, išskubėjome žaisti paslaptingo ir smalsumą žadinančio pėdsakų žaidimo. Vaikai ieškojo pėdsakų sniege. Užsidėję ant savo batų ,,milžino pėdas“ patys darė pėdsakus. Galėjo palyginti kieno pėdsakai didesni, sekti jais, matuoti nueitą atstumą, skaičiuoti pėdas.

   Daug džiaugsmo vaikams suteikė veikla ,,Ugnikalnis ant kalno“. Visi su kibirėliais bei kastuvais nešė, vežė sniegą į sutartą vietą. Kalną nudažė purkšdami spalvotą vandenį. Į kalno viršūnę įstatė kibirėlį, į kurį pylėme actą ir bėrėme sodą. Išsiveržė ne tik ugnikalnis, bet ir vaikų emocijos. Aptarėme, kad su nežinomomis medžiagomis reikia elgtis atsargiai.

   Sulaukę šaltuko nutarėme užsišaldyti lauke ledukų. Kitą dieną nekantraudami skubėjo apžiūrėti savo sušalusių ,,kokteilių“. Parsinešę į grupę tyrinėjo - tirpino šaltame, karštame vandenyje, ant ledo pylė druską, lašino dažus. Išsiaiškino, kad druska tirpdo ledą. Vaikams patiko gerti arbatą į kurią galėjo įsidėti ledukų. Vaikai išsakė savo mintis, kad ir namuose mamos turi ledukų ir jais vėsina karštą arbatą.

   Vaikams labai patiko kūrybinė veikla ,,Sniego senis maišelyje“. Parsinešę į grupę sniego, apsimovę pirštines dėjo jį į maišelius ir formavo sniego senį. Užduotis buvo nelengva. Sniegas maišeliuose ne visiems pakluso. Iš spalvoto popieriaus išsikirpo trūkstamas detales ir papuošė savo sniego žmogelius. Stebėjo ir diskutavo tarpusavyje, matydami kaip sniego seniai pamažu tirpsta ir maišelyje kaupiasi vanduo. Vienas berniukas pasiūlė maišelį su sniego seniu išnešti į lauką, kad neištirptų.

     Judrūs žaidimai, važinėjimas nuo kalniuko, sniego gniūžčių mėtymas į pačių pasigamintą ,,sniego lanką“ vaikams neleido sušalti. Mėtydami gniūžtes tobulino ne tik rankos taiklumą, bet ir skaičiavimo įgūdžius, vaikai mokėsi kantriai išlaukti savo eilės.

     Tėvelius taip pat įtraukėme į projekto veiklas. Jie parūpino tyrinėjimams ir eksperimentams reikiamų priemonių. Paskelbėme „madingiausio sniego senio“ konkursą. Tėveliai kartu su vaikais lipdė sniego senius, puošė juos madingiausiais rūbais. Visi dalyviai buvo apdovanoti.

     Viso projekto metu stebėjome orų pokyčius. Buvo ir šlapdribos, sulaukėme ir šaltuko, džiugino saulė, lijo lietus. Mūsų nestabdė oro sąlygos - domėjomės, tyrinėjome, džiaugėmės, kaupėme patirtį, lavinome pojūčius, mokėmės gražiai bendrauti, kantriai išlaukti savo eilės, išklausyti draugo, laikytis susitarimų, nebijoti klysti, drąsiai samprotauti apie savo atradimus. Stebėjimai ir bandymai padėjo rasti atsakymus į daugelį mums rūpimų klausimų, suteikė galimybę kiekvienam vaikui patirti sėkmę bei atradimo džiaugsmą.

     Gamta – viena iš geriausių, palankiausių aplinkų spontaniškai žaisti, tyrinėti ir mokytis. Bet kokią lauko erdvę galima išnaudoti STEAM mokymuisi. Gamtoje visada pilna galimybių spręsti problemas ir jas tyrinėti, čia galima patirti visus jutiminius potyrius. Kol dar yra sniego, siūlome visiems patirti ir išgyventi žiemos stebuklą ir sakome, kad kūrybiškumui ir išmonei ribų nėra.  

Literatūra:

  1. Nacionalinė švietimo agentūra (2021). STEAM priešmokykliniame amžiuje.

                                                                                                                                                  

                      

Parengė mokytoja metodininkė, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą Rita Katinienė                      

 

 

Priešmokyklinukai „Spindulėliai“ dalyvavo kasmetiniame VIII--jame respublikiniame ikimokyklinio ugdymo įstaigų muzikiniame edukaciniame jaunųjų talentų festivalyje „MAŽIEJI ČIURLIONIUKAI 2023“- „Žiemos katinų pasaka“. Projektas skirtas klasikinės muzikos ir dailės žanro puoselėjimui.

Pravėrę duris į nuostabų muzikos pasaulį, klausydami klasikinės muzikos „Kačių duetas“, vaikai kūrė savo įsivaizduojamą, paslaptingą katinų žiemos pasaką, pasirinktomis piešimo priemonėmis ir pasirinktoje vietoje, emocijas išreiškė piešiniu, judesiu, veido išraiška, improvizavo, reflektavo. Nepakartojamas renginys, padėjęs vaikams pajusti muzikos grožį, šilumą, spalvas.

 

Parengė mokytojos V. Pečentauskienė ir A. Valevičienė

Pradinių klasių mokiniai labai žingeidūs, imlūs, greitai įsisavina šiuolaikines technologijas ir neretai savo žiniomis lenkia tėvus ar jį ugdantį mokytoją. Naujajai, dažnai skaitmenine vadinamai kartai, reikia naujų iššūkių, pastovaus ir greito grįžtamojo ryšio. Ką daryti? Turime vytis jaunąjį kolegą, tapti jo draugu, vyresniuoju patarėju. Turime išmanyti ne tik gyvąjį, bet ir technologijų pasaulį, žaidimus, kuriuos mokinys žaidžia, personažus, kuriais žavisi. Ir pabandyti pasitelkti jam žinomus, pamėgtus animacinius, virtualius herojus žaidimams klasėje ar scenoje, paversti juos teatrine priemone, galinčia motyvuoti mokinį atsigręžti į realų draugą, kalbėti gyva kalba, spręsti problemas per teatrinius žaidimus ar etiudus ne planšetės ar telefono ekranėlyje, o gyvai, juntant draugo ar mokytojo grįžtamąjį emocinį ryšį. Todėl atnaujinta Teatro programa orientuojasi į šio amžiaus vaikų ugdymą teatru, įtraukiant daugiau paveikių ir patrauklių metodų, nei buvo rekomenduojama ankstesnėse programose. Tokie metodai taikytini ne tik teatro raiškos (vaidybos, kūrimo, kūrybos pristatymo ir refleksijos), bet ir teatro supratimo ir vertinimo, teatro reiškinių ir kontekstų pažinimo veiklose, kurioms technologijos šiandien yra itin parankios. Antra vertus, pradinėse klasėse teatro raiška ir pažinimas turėtų vienas kitą papildyti kaip tiesioginė, praktinė patirtis. O tokiai patirčiai itin vertingi ir ją praturtina ne tik užsiėmimai klasėje, bet ir lankymasis teatre ar teatro spektakliuose, susitikimai su teatro menininkais ar kūrėjais, pasinaudojant Kultūros paso, kitomis mokyklos, miesto teikiamomis galimybėmis. Turėtų būti skatinamas ir mokinio savarankiškas (su tėvais) lankymasis teatriniuose bei teatralizuotuose renginiuose.

Teatras – menas, kuris jungia kelias meno sritis – muziką, šokį, dailę. Kuriant spektaklį , vystomi vaikų gebėjimai, žinios, supratimas apie teatrą. Pokalbiai apie veikėjų kostiumus, dekoracijas, teatro rekvizitus, daiktų panaudojimą dekoracijoms, muziką, veikėjų charakterį, jų poelgius, vaidmenį spektaklyje.

Teatre galima atrasti daug gyvenimiškų situacijų ir jų dėka pažinti gyvenimą. Tai labai artima vaikams, kai jie vaidina ir pasirenka savo mylimus personažus, kuria jiems aktualias, įdomias situacijas. Šioje terpėje gali atsiskleisti kiekvienas mokinys, nes kiekvienas vaikas turi gebėjimą vaidinti. Vienas galbūt geriau pasakys žodžius, kitas - padainuos, pašoks ar įkūnys personažą , kuris turės tik savo, labai svarbią misiją , ar tik reikšmingus keletą žodžių spektaklyje .

Norime pasidžiaugti, kad ketvirtos klasės mokiniai patys sukūrė spektaklį-miuziklą ,,Viena diena prieš Kalėdas‘‘ .Spektaklio siužeto kūrėjos ( režisierės) su klasės draugais pirmiausia aptarė pasiūlytą istoriją, kuri visus sudomino, suintrigavo. Tuomet liko pasiskirstyti vaidmenimis ir pradėti darbą. Kiekvienas mokinys turėjo savo vaidmenį, savo personažą, kurį kūrė pats, persikūnijo į jį, turėjo mokytis bendrauti su visais klasės draugais, pajusti, suprasti, ką reiškia spektaklyje atskiros scenos, ką reiškia dialogas, monologas, muzikinis fonas ir daug kitų teatro terminų, kurie buvo naudojami repeticijų metu. Galbūt kažkam tai buvo didžiulis iššūkis nugalėti scenos baimę, mokytis spręsti problemas, suklydus improvizuoti ir pačiam ieškoti išeities, pasitikint savimi. Net ir droviausi mokiniai įsitraukė į vaidybinę veiklą, palaipsniui vis labiau atsipalaiduodami. Svarbiausia buvo kūrybinis procesas, su visais iššūkiais, džiaugsmais, abejonėmis, problemomis. Spektaklyje dalyvavo visi 24 mokiniai. Tai tikrai didelis pasiekimas. Jie visi turėjo vaidmenis. Kadangi vaidinimas buvo kuriamas pačių mokinių, skatinant jų kūrybiškumą, jie įgijo supratimą apie spektaklių kūrimą aplamai, išbandė ir parodė savo galimybes, įgijo žinių, patirties, supratimo, tolerantiškumo, tokių gebėjimų, kurie atsiskleidė kūrybiniame procese.

Galutinis rezultatas – puikus. Nepakartojama žiūrovų – tėvelių reakcija, gausūs plojimai, aktorių nusilenkimai – pagrindinė spektaklio kulminacija. Džiaugsmas vaikų akyse, šiluma, artumas širdyse ir begalinis dėkingumas vieni kitiems už bendrystę, pasitikėjimą draugais, atvirumą.

Parengė mokytojos V. Venclovienė ir A. Valevičienė.

Sprendimas dėl Utenos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimo Nr. TS-326 "Dėl atlyginimo už vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, išlaikymą Utenos rajono savivaldybės švietimo įstaigose nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo

Atlyginimo už vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, išlaikymą Utenos rajono savivaldybės švietimo įstaigose nustatymo tvarkos aprašas

Nuo 2024 m. sausio 1 d.abonentinį mokestį už vaiko išlaikymą darželyje - 28,25 Eur sudaro: mokestis ugdymo sąlygoms tenkinti – 8,25 Eur ir 20,00 Eur maisto gamybos bei komunalinių patarnavimų kaštai nepriklausomai nuo lankytų dienų skaičiaus.

Prie abonentinio individualiai skaičiuojamas mokestis už maistą pagal lankytų dienų skaičių.

 Copyright © 2024 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.