Logopedo pagalbos lankstinukas


DRUGELIŲ KALBA

Šiais metais kaip logopedė vykdžiau projektą ,,Drugelių“ kalba. Projekto tikslas – padėti 2-3 metų vaikams įveikti kalbos, kalbėjimo sunkumus. Didinti vaikų pasitikėjimą savimi vartojant kalbą. Vaikai, gebantys išsakyti savo norus, mintis, nusakyti savo jausmus, išgyvenimus, laisviau jaučiasi ir labiau pasitiki savimi. Todėl buvo pasirinkta viena tikslinė vaikų grupė ir numatytas nuoseklus periodiškas užsiėmimų laikas, tikintis, kad po 4 mėnesių bus lengviau pamatuoti pokytį vaikų kalboje pasibaigus projekto įgyvendinimo laikui.

Užsiėmimų metu buvo tikslinamas garsų tarimas, ugdoma foneminė klausa, formuojami garsinės analizės ir sintezės įgūdžiai, turtinamas pasyvusis ir aktyvusis žodynas, tikslinami artikuliacinio aparato ir smulkiosios motorikos judesiai.

Kodėl pasirinkau būtent 2-3 metų amžiaus vaikučius? Pasirinkimą lėmė ne atsitiktinumas, nes šio amžiaus vaikams sparčiausiai vystosi vaiko kalba. Šis laikotarpis yra laikomas svarbiausiu vaiko kalbos vystymosi etapu. Trečiaisiais gyvenimo metais tobulėja ir kalbos supratimas. Vaikai susipažįsta su supančia aplinka iš kalbos ir lytėjimų.

Užsiėmimai „Drugelių“ grupėje vyko žaidimo forma. Žaidimas yra pagrindinė vaiko veikla, kurios metu jis vystosi. Smulkioji motorika taip pat turi labai didelę įtaką vaikų kalbai. Su mažaisiais žaidėme įvairiausius žaidimus, žaidimo metu lavinome smulkiąją motoriką ir tarėme įvairius garsiukus. Žaidimai su balionais labai džiugina, o pagavus balioną su logopedo pagalba labai lengva įvardinti, koks garsas užrašytas ant baliono. Mokėmės garsų (izoliuotų, skiemenyse, žodžiuose) tarimo ir įtvirtinimo. Vaikai atliko pūtimo pratimus (kvėpavimo).

Kalbos mokymasis yra sudėtingas procesas, reikalaujantis daug pastangų, o žaidimo metu vaikai nejausdami mokosi kalbėti. Mažiesiems šnekoriams labai patiko akies ir rankos koordinacijos užduotėlės. Tuo tikslu pati pagaminau ugdomąją priemonę, kuri lavina akies – rankos koordinaciją – tai gebėjimas atlikti judesius rankomis, vadovaujant akims.

Projekto įgyvendinimo metu taikiau universalaus dizaino strategiją - mokymasis žaidžiant.

Buvo numatyti projekto tikėtini rezultatai: išlavės artikuliacinis aparatas, gausės vaikų žodynas ir jie gebės žodžiais išreikšti norus, mintis, poreikius. Kalbėdami nuo dviejų žodžių junginių pamažu pereis prie trijų žodžių sakinukų, atsakys į paprastus klausimus, pradės naudoti daugiskaitą, kalboje daugės veiksmažodžių, atsiras būtasis, būsimasis laikas, kalbos struktūra įgaus vis daugiau norminės kalbos požymių, gramatika taps taisyklingesnė. Vaikai labiau pasitikės savimi.

Galiu pasidžiaugti vykdytos veiklos rezultatu: aštuoniems vaikams projekto pabaigoje buvo tikslesni liežuvio ir lūpų judesiai. Dauguma vaikų aiškiau atsakė į paprastus klausimus. Suprato, kas yra daug ir mažai, mokėjo įvardinti tai žodžiais. Žaisdami vartojo nemažai veiksmažodžių, įvardindami savo atliekamą veiksmą, gebėjo papasakoti, ką veikė ryte, taip įtvirtindami būtojo laiko veiksmažodžius.

Projekto tęstinumas buvo planuojamas pasitvirtinus siektiniems rezultatams. Apibendrinant galiu teigti, kad siektini rezultatai iš dalies pasitvirtino.

Vasario mėnesį planuojamas projekto tęstinumas „Boružiukų“ grupėje.

Logopedė-spec.pedagogė Lina Kazlauskienė


 


 Mokykloje-vaikų darželyje dirbančios logopedės padeda ikimokyklinio amžiaus vaikams ir pradinių klasių mokiniams įveikti kalbėjimo, kalbos, komunikacijos, rašymo ir skaitymo sutrikimus.

  1. Priklausomai nuo vaiko amžiaus įvertina kalbos raidos ypatumus, rašymo ir skaitymo įgūdžius, identifikuoja sutrikimą.
  2. Sudaro kalbos korekcijos planą sutrikimui įveikti ar sušvelninti.
  3. Individualių, pogrupinių ar grupinių pratybų metu lavina foneminę klausą, girdimąją atmintį ir dėmesį, per žaidybines situacijas skatina vėluojančią kalbos raidą, padeda įveikti ar sušvelninti garsų tarimo, kalbos ritmo ir tempo (mikčiojimas, greitakalbystė ir kt.), balso sutrikimus. Formuoja neišsivysčiusią kalbos sistemą - plečia žodyną, moko pritaikyti gramatinius dėsningumus, rišliai pasakoti.
  4. Šalina skaitymo ir rašymo sutrikimus mokyklinio amžiaus vaikams.
  5. Konsultuoja mokytojus, auklėtojas, tėvus (globėjus, rūpintojus) ir kitus asmenis, tiesiogiai dalyvaujančius ugdymo procese kalbos korekcijos klausimais.
  6. Šviečia mokyklos bendruomenę aktualiais kalbos raidos, kalbos neišlavėjimo ar sutrikimų prevencijos ir jų šalinimo, logopedo pagalbos teikimo klausimais.

 

Įstaigoje dirbančių logopedžių darbo su klientais laikas:

Vardas, pavardė

Savaitės diena

Laikas

 

VILMA  KRANAUSKIENĖ

Logopedė

 

Antradienis

Penktadienis

 

 

14.45-17.30

14.45-17.30

 

LINA KAZLAUSKIENĖ

Logopedė – specialioji pedagogė

Pirmadienis

Pirmadieniais konsultacijos

Antradienis

Trečiadienis

Ketvirtadienis

Penktadienis

Pietų pertrauka

 8.00-16.30

12.45-15.00

 8.00-16.30

 8.00-17.00

 8.00-17.00

 9.05-11.00

12.00-12.45

RITONĖ TUMELIENĖ

Logopedė

Pirmadienis

Antradienis

Trečiadienis

08.00 – 11.00 ir 13.00-15.00

13.00 – 14.00

08.30 – 10.30 ir 13.00-14.30


Socialinės pedagogės darbo laikas:

Trečiadienis 08.30-13.30

Penktadienis 08.30-13.10


 

 

„Viščiukai“

Mokytojos - Aušra Paškevičienė, Lina Guobienė

Mokytojų padėjėja - Deimantė Šakalienė

 

„Drugeliai“

Mokytojos -  Žydrė Čiplienė, Gintarė Šakalytė

Mokytojų padėjėja - Danguolė Vaičiuvienė

 

„Žirniukai“

Mokytojos - Nida  Jankauskienė, Renata Urbanavičienė

Mokytojų padėjėja - Daiva Uzielienė

 

„Boružiukai“

Mokytojos - Inga Žlabickienė, Renata Urbanavičienė, Gitana Račickienė

Mokytojų padėjėja - Jūratė Bernotienė

 

„Bitutės“

Mokytojos - Alma Vanagienė, Lina Guobienė

Mokytojų padėjėja - Alma Šimonėlienė

 

„Smalsiukai“

Mokytojos - Rita Katinienė, Gražina Mozūrienė, Gitana Račickienė

Mokytojų padėjėja - Elvina Gaidelienė

 

„Pelėdžiukai“

Mokytojos - Inga Bitautienė, Gražina Mozūrienė

Mokytojų padėjėja - Aušra Tumėnienė

 

„Svirpliukai“

Mokytojos - Rasa Bakšienė, Audronė Nikštuvienė

Mokytojų padėjėja - Vilma Paškevičienė

 

„Spindulėliai“

Mokytojos - Violeta Pečentauskienė, Audronė Nikštuvienė

Mokytojų padėjėja - Genė Bareišienė

direktore

Direktorė Lina Kaziukaitienė

Gyvenimo aprašymas

tel:. 8 389 53382

el.p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

 

 pavaduotoja

Direktorės pavaduotoja ugdymui Rasa Drungienė

tel.: (8 389) 53382.

el.p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

 

 

 received 210821236798038

Vyresnioji buhalterė Skaidrė Verikienė

tel.: (8 389) 53277

el.p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

 received 255647365438621

Ūkvedė Rūta Čižienė

tel.: (8 389) 53277

el.p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

 

Sekretorė Živilė Žiezdrė

tel.: (8 389) 53277

el.p.: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

 

Maitinimo organizatorė- Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė

Žydrūnė Bernotienė

tel.: 8 673 05457

2023-2024 metų klasių mokytojos:

Ketvirtokų mokytoja - Valda Venclovienė

Įgyvendinus mokesčių reformą, nuo 2019 m. pakeistas gyventojų pajamų mokesčio (GPM) tarifas, todėl pasikeitė ir gyventojų paramai skiriamos GPM dalys:

  • Paramos gavėjams (tarp jų ir meno kūrėjams, išskyrus profesines sąjungas ar jų susivienijimus) bus galima skirti iki 1,2 proc. GPM (anksčiau buvo 2 proc.);
  • Politinėms partijoms — iki 0,6 proc. GPM (anksčiau buvo 1 proc.);
  • Profesinėms sąjungoms ar jų susivienijimams — iki 0,6 proc. GPM (anksčiau buvo 1 proc.). 

SKIRTI 1,2 PROC. PARAMĄ JŪS GALITE PILDYDAMI FORMĄ INTERNETU 

I būdas:

Internetu, prisijungus prie Jūsų elektroninės bankininkystės per Elektroninio deklaravimo sistemos svetainę >>

1. Pasirinkite dešinėje lango pusėje esančią skiltį „Paramos skyrimas“;

2. Puslapio apačioje pamatysite FR0512 „Formą pildymui“. Pasirinkite mėlyną ikoną: „pildyti formą tiesiogiai portale“

3. Užpildykite ir pateikite formą. 

Norintiems paremti mokyklą - vaikų darželį „Eglutė″ pinigus galima pervesti į darželio sąskaitą LT 02 7181 1000 0014 2784.

 

Gautos paramos ataskaita 2017 m.

Gautos paramos ataskaita 2018 m.

Gautos paramos ataskaita 2019 m.

 Gautos paramos ataskaita 2020 m.

  Gautos paramos ataskaita 2021 m.

Gautos paramos ataskaita 2022 m.

 

Ačiū visiems už paramą.

1987 m. šviesios atminties profesorės, VPI docentės, habilituotos edukologijos daktarės Elenos Šapokienės ir lopšelio-darželio ,,Eglutė" darbuotojų dėka buvo įsteigtas pirmasis respublikoje ekologinis takelis ikimokyklinio amžiaus vaikams. Rengiant takelį, buvo puoselėjama mintis, kad išeinantis iš darželio vaikas turėtų ne penkis, o šešis pojūčius: 

 

"Matytų dvi žydras- dangaus ir vandens,
Dvi žalias- miško ir žemės spalvas.
Girdėtų, kada užmiegant skambčioja nuriedanti rasa.
Užuostų tą žemės kvapą, tos žemės, kurią Dievas sutvėrė tik tau. Pajustų, kaip skani begaliniai ta sirpi žemuogėlė iš balto beržyno. Paimtų į rankas tokią trapią ir baltą bangų karūną, vandens atneštą ant keteros.
Šeštasis pojūtis būtų neįprastas. Jis nenusakomas, nepalyginamas, į nieką nepanašus. Tai gamtos pajautimas".

A. Kulys

 

Kuriant takelį buvo siekiama mokomųjų - pažintinių, lavinamųjų, auklėjamųjų ir gamtosaugos tikslų. Mokomasis- pažintinis – lankytojai turi gauti žinių apie šios vietovės tipiškiausius gamtos objektus. Lavinamasis-atminties, orientacinių sugebėjimų, stebėjimo įgūdžių, judesių lavinimas. Auklėjamasis - pateikta informacija ir keliavimo būdas (pėsčiomis) turi sužadinti norą būti kultūringam, mokyt brangint tėviškę. Tai netaisyklingo rato pavidalo takas, apie 0,5 km ilgio, o ėjimo trukmė apie 40 minučių. Čia galima lankytis visais metų laikais, stebėti gamtos pokyčius. Šis takas įrengtas aplink vaikų darželį, juo vedamos grupės. Tako stotelės parinktos vietos pagal pagrindinį gamtos objektą konkrečioj stotelėj. Kiekvienoj stotelėj pasakojama apie augančius ten augalus, užduodami kontroliniai klausimai, atliekamos užduotys, jei vaikai moka – dainuojamos dainelės ar šokamas šokis, žaidimas (gamtinio objekto tema).

 

Takelyje įrengtos 8 stotelės:

„DARŽAS"

 Štai daržovės auga uoliai, išpurentos mūs visų.
Čia svogūnai, pupos, žirniai,
Ridikėliai, pomidorai raudonos spalvos.
Agurkėlis tįso liūdnas
Nes nuo saulės gavo smūgį.

 

 
kankoreziai „KANKORĖŽIUKAS"

Paėjėkime toliau-
tai "Kankorėžiukas".
Čia pušelė mūs dailioji su kankorėžiukais.
Mylim ją, globojam, saugom nuo neklaužadų vaikų ir nuo vėjų negerų. 

„EGLUTĖ"
Dar eglutė mūs kieme bado rankutes. Norim liesti, prisiglausti, bet atšokam atbuli - duria ir gana. 

Čia dainelę padainuojam, mįsles menam, deklamuojam.
Taip smagu: ,,Eglutė" - tai darželis mūsų. 

„SENELIŲ SODAS"

Obelys ringuoja, moja, obuoliais vaišina,
o prie jų prigludę vyšnios, šakeles palenkę, uogas mums dalina.
Tai smagumas, tai gardumas.
Dar ne viskas šiam sode.
Rasim čia serbentų, agrastų ir slyvų.
Kas ką mėgsta, tas tą renkas rudenį ankstyvą. 

„ŪMĖDĖLĖ"
Kai toliau taku bėgiojam, randam ,,Ūmėdėlę"
Žinom, grybai dygsta čia, kraipos po lietaus linksmi, kepures iškėlę.
Kam prireikia, tas juos rauna, o kiti, suradę grybą, džiaugias, juokias, šoka rankomis susikabinę.

„DAKTARAS AISKAUDA"

 Gydo: nuo gerklės ir kosulių, nuo žaizdų ir uždegimų
randam vaistų ir be daktarų.
Mums jonažolė išgydo
baisią kojos žaizdą.
Liepžiedžiai ligas naikina, jei sumanai kosėt,
O raktažolė gražioji gydo
peršalus visus-
Didelius ir mažiukus.
Jų nereikia prižiūrėt,
reikia tik labai mylėt.  

 

„ŽIEDELIS"

 Kai orai lauke sušyla
Po ilgos šaltos žiemos,
Skleidžias žiedas pirmutinis
Nuo snieguolių lyg jurginų.

 

Žydi tulpės ir narcizai
Astros ir bijūnai,
Jei vaikučiai juos prižiūri,
Vandeniu gaivina.

 

Mirga kiemas nuo žiedų
Ir vaikučių meilės
Šypsos saulė virš stogų
Žiedai pilni laimės. 

„PIENĖS PŪKELIS" 

"Pienės pūkelis" -tai stotelė piktžolių pievelėj. jos ir gražios, ir geltonos su žaliais lapeliais. Bitės skraido. Medų neša, o mes jį ragaujam. Verdam patys pienių medų ir draugus vaišinam, mokam rinkti, išvirti pienės žiedo medų.  

 

2023 m. III ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys

2023 m. II ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys

2023 m. I ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys

 

2022 m. IV ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys ir aiškinamasis raštas

2022 m. III ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys ir aiškinamasis raštas

2022 m. II ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys ir aiškinamasis raštas

2022 m. I ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys ir aiškinamasis raštas

 

2021 m. IV ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys ir aiškinamasis raštas

2021 m. III ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys ir aiškinamasis raštas

2021 m. II ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys ir aiškinamasis raštas

2021 m. I ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys ir aiškinamasis raštas

 

2020 m. IV ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys ir aiškinamasis raštas

2020 m. III ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys

2020 m. II ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys

2020 metų I ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys ir aiškinamasis raštas

 

2019 metų I ketvirčio finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas

2019 metų I ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys

2019 metų II ketvirčio finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas

2019 metų II ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys

2019 metų III ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys ir aiškinamasis raštas

2019 metų IV ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys ir aiškinamasis raštas

 

2018 metų I ketvirčio finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas

2018 metų I ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys

2018 metų II ketvirčio finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas

2018 metų II ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys

2018 metų III ketvirčio finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas

2018 metų III ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys

2018 metų IV ketvirčio finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas

2018 metų IV ketvirčio finansinių ataskaitų rinkinys

 

 

 

 

 

 Copyright © 2024 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.