Ikimokyklinio amžiaus vaikai labai nori sužinoti , išmokti , suprasti kas vyksta aplinkui. Nuo mažens vaikai yra labai smalsūs , domisi aplinka ir nori pažinti , išsiaiškinti , kas ir kodėl vyksta . Todėl mes su ,, Boružiukų ‘’ grupės vaikais įgyvendinome projektą ,, O vėjau , vėjau , kur skubi ?
Šiuo projektu norėjome suteikti vaikams žinių apie gamtos reiškinį – vėją , jo kryptis , kuo naudingas , o gal žalingas ? Pasirinkome įvairius projekto įgyvendinimo metodus : pokalbius , diskusijas , tyrinėjimus , eksperimentus , meninę veiklą.
Vedėme kritinį mąstymą ugdančias diskusijas : kas nutiktų , jeigu žemėje nebepūstų vėjas ? Ar vėją galima pamatyti ? Ar žemėje yra vieta , kur nepučia vėjas ?
Sugalvojome įvairių veiklų , kurios padėjo vaikams geriau pažinti vėjo darbus . Viena iš tokių - tai ,, vėjo medžioklė ‘’. Vaikai ,, gaudė ‘’ vėją pasitelkę į pagalbą plastikinius maišus , vėjo malūnėlius. Atlikom bandymus ir eksperimentus ,, Tornadas butelyje ‘’ , nustatinėjome vėjo kryptį su spalvotomis juostelėmis. Žaidėme įsivaizdavimo žaidimus : ,, Ką šnabžda vėjas , šiurendamas medžių šakas ‘’ , minėme mįsles , žiūrėjome vaikų piešiniais įliustruotą filmuką.
Vaikai įsivaizdavo vėją ir tai atsispindėjo jų meniniuose darbeliuose. Taigi kas yra vėjas , geriausiai apibūdina ,, Boružiukų ‘’ mintys :
,, Boružiukų ‘’ grupės mokytojos Nida ir Zita