Ikimokyklinio amžiaus vaikai suaugusiojo padedami atlieka paprastus artimiausios socialinės aplinkos stebėjimus ir tyrinėjimus. Tyrinėdamas naudoja skaitmenines technologijas (kompiuteris, mobilusis telefonas, fotoaparatas ir kt.). (Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimo aprašas, 2015 m.) Pojūčių patirtis visame kame sudaro vaikų mokymosi esmę. Vaikai mokosi iš mūsų suaugusiųjų, tačiau mums taip pat reikėtų iš jų išmokti matyti vaikų akimis. Mažieji turi įgimtą matymą ir turėtume džiaugtis tuo jų matymu, neatimti jo, o nuolat skatinti. Būtent vaikų pastabumas, kitoks santykis su aplinka, nuspalvina jų fotografijas kitokiomis spalvomis. Jie mokosi ne tik pastebėti bei fiksuoti tai, kas jiems gražu, o tai padeda atrasti pomėgį, kuris plečia vaikų akiratį, skatina plačiau pažinti aplinką, visapusiškai turtina savo žinių bagažą.

Nuolat skatinu vaikus kūrybingai mąstyti, veikti, savarankiškai tyrinėti aplinką, būti išradingais, pasitikėti savimi, nebijoti klysti. Mažieji svirpliukai fotografuodami gamtą įvairiais metų laikais leisdavosi į nuotraukų „pasivaikščiojimus“. Jų metu vaikai tiesiog vaikšto po jiems gerai pažįstamą aplinką su telefonu rankose ir kas kelias minutes stabtelėdami fiksuoja medžius, lapus, gėles ir įvairiausius kitus objektus, kuriuos mato kiekvieną dieną. Tai padeda jiems pamatyti pažįstamus dalykus visai nauju būdu.

Vaikų fotografijų paroda „Vaikai ir metų laikai“, į kurią sudėti 5-7 metų vaikų užfiksuoti gamtos stebėjimai visais metų laikais eksponuojama A. ir M. Miškinių viešosios bibliotekos vaikų skyriaus galerijoje nuo spalio 10 iki lapkričio 11 dienos. Svirpliukų užfiksuoti kadrai, jų aptarimas, komentavimas, grupavimas pagal metų laikus prisidėjo prie ugdytinių aplinkos tyrimo įgūdžių ugdymo, jų saviraiškos, patirties ir pažinimo skatinimo.

 

Parengė mokyklos-vaikų darželio „Eglutė“

ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogė Rasa Bakšienė

 

 

 Copyright © 2024 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.