„Viščiukų“ grupės projektas prasidėjo pažintimi su žaisliukais: šuniuku ir kačiuku. Vaikai klausė pasakėlės, susipažino su gyvūnų sandara, mėgdžiojo juos balsu ir judesiu. Mūsų grupėje labai daug pliušinių šuniukų, todėl nusprendėme jiems pastatyti namuką (būdą). Iš kartoninės dėžės padarėme namuką, vaikai jį dažė ir aplikavo. Šaunus gavosi šuniukų namas. Vaikai atsinešė nuotraukų su savo mažaisiais draugais, jas noriai pristatė ir surengėme parodėlę. Ugdytiniai mokėsi naujų žodžių pristatydami savo draugus, kiti mokėsi klausyti. Lavėjo gebėjimas komunikuoti su bendraamžiais ir suaugusiais. Grupėje lankėsi ir svečiai, tai žuvyčių akvariumas, kurį ugdytiniai stebėjo ir tyrinėjo. Akvariumas su žuvytėmis - tai teigiamų emocijų terapija, kuri vaikus ilgam užbūrė. Svečiavosi ir tikras šuniukas, vardu Ara. Vaikai į dubenėlį dėjo maistą, įpylė vandens, pavaišino jį skanėstu ir kartu žaidė. Vaikams tai buvo emocijų, atradimų ir patirčių laikas.

                                                                                                                                                                                                                                                                       Parengė ikimokyklinio ugdymo pedagogė Aušra Paškevičienė

                STEAM pavadinime, viename iš ženklų užšifruotas žodis matematika. Matematika – viena iš gamtos mokslų sudedamųjų dalių. 3-7 metų amžiaus tarpsnyje, svarbu matematiką sieti su vaiko patirtimi. Veiklos lauko erdvėse ugdo kūrybiškumą, vaizduotę, aktyvumą, lavina aplinkos pažinimą. Žaidžiant, stebint, kuriant, tyrinėjant lauko aplinkoje esančius daiktus, objektus, jų formas, dydį suteikiame puikią pradžią matematikos įgūdžių bei sąvokų ugdymui. Užduotys su gamtine medžiaga tuo pačiu lavina aplinkos suvokimą ir pažinimą.

                  ,,Smalsiukų“ grupės vaikai su mokytoja Rita Katiniene dalyvavo eTwinning projekte ,, STEAM įdomioji gamtos matematika“.

                   Vaikai kartu su tėveliais prisirinko gamtinės medžiagos, kad galėtų ir grupėje su ja žaisti, o kartu ir mokytis. Juk taip smagu liesti švelnius kaštonus, kuriuos galima skaičiuoti, rūšiuoti, dalinti, rikiuoti juos į vieną eilę, sverti. Visų šių veiklų metu ugdėsi supratimą, kad prie daiktų pridedant po vieną jų skaičius grupėje didėja, o paimant po vieną - mažėja. Iš įvairaus ilgio pagaliukų dėliojo geometrines figūras, kūrė erdvines konstrukcijas. Vaikai pradėjo suprasti ir vartoti daiktų palyginimui skirtus žodžius: didelis - mažas, ilgas - trumpas, sunkus - lengvas, storas - plonas, toks pat, ne toks, kitoks, vienodi - skirtingi ir pan.

               Vaikams labai patiko žaisti ir kurti naudojant gamtinę medžiagą. Smagu, kad Emos ir Leonardo tėveliai atskubėjo į pagalbą ir padarė kaštonuose skylutes. Iš kaštonų ir lapų vaikai gamino rudeninius vėrinius, iš įvairaus ilgio pagaliukų sudėliojo „Eglutės“ simbolį. Ilgus pagaliukus panaudojo kuriant ,,Paršiuko namelį“, kurį papuošė savo piešiniais.

                  Šakų, akmenukų, kaštonų, lapų ir kitų gamtos elementų paskirtis neapibrėžta, todėl neriboja nei vaiko fantazijos, nei galimybių. Natūralios gamtinės medžiagos leidžia vaikui pajusti ir suvokti pasaulį per jutimus.

                                                                                                                                                                                                                        Parengė mokytoja metodininkė, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą Rita Katinienė

 

 

          Pirmosios dienos darželyje – tai nelengvas išbandymas tiek vaikučiams , tiek jų tėveliams. Adaptacija – tai prisitaikymas prie naujos dienotvarkės, grupės, draugų, mokytojų , žaislų , naujų veiklos formų. Pirmomis dienomis ir vaikai, ir tėveliai išgyvena emocijų kupiną laiką.

         Taip ir mažieji „ Žirniukai“po trupinėlį, po mažą žingsnelį ritasi į priekį.

         Mums reikia išmokti eilines, kasdienines , bet labai svarbias pamokėles. Tai: rankyčių plovimas, bandymas patiems išmokti pavalgyti ir žinoma, kol kas pati svarbiausia kasdieninė pamokėlė – reikia suprasti ir priprasti , kad mamos ir tėčiai niekada nepalieka vaikučių ir visada ateina jų pasiimti iš darželio. Kol kas viskas vyksta puikiai. Mokomės labai sparčiai ir noriai, o kol laukiame tėvelių, bandysime nuveikti ką nors naujo ir nepatirto.

        Tikimės, kad tolimesni žingsneliai bus daug drąsesni ir tvirtesni , o mažieji „ Žirniukai“ jausis pakankamai saugūs , kad galėtų smalsiai ir džiaugsmingai toliau tyrinėti juos supantį pasaulį.

                                    

                                                                                                                                                                                                                                                                                            Parengė „ Žirniukų“grupės mokytoja Nida Jankauskienė

 

               „Boružiukų“ grupės vaikai dalyvavo respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų muzikiniame projekte „Į muzikos šalį“ IV- ame etape „Į muzikos šalį gamtos ritmu“. Šiame etape „boružiukai“ pristatė eilėraštį „Statom statom“, kurį atliko ritmuodami medinėmis lazdelėmis ir muzikinį kūrinėlį „Boružiukų linksmybės“, kuriam pritarė instrumentais, pagamintais iš gamtinių žaliavų. Muzikos garsui išgauti naudojome pačių surinktus akmenukus, medinius pagaliukus, riešutų kevalus, kaštonus. Smagu ir linksma buvo muzikuoti visiems kartu.

                                                                                                                                                                                                                                                                                               Meninio ugdymo mokytoja Audronė Valevičienė

                                                                                                                                                                                                                                              

 

               Tęsiasi Europos kalbų dieną užmegzta Utenos mokyklos – vaikų darželio „Eglutė“ anglų kalbos mokytojų Jolitos Šuminienės ir Almos Palskienės mylimų trečiokų šilta draugystė su anglų k. mokytojos Daivos Rimšienės 3a ir 3b klasių mokiniais, besimokančiais Krašuonos progimnazijoje. Kiekvienas trečiokas gavo asmeninį laišką, kuris parašytas anglų kalba ir angliškai parašė atsakymą bei jį iliustravo. Vaikų veiduose buvo džiaugsmas ir gavus laiškus, ir juos rašant.
Tikimės, kad bendradarbiavimas vyks ir toliau. Kas žino, galbūt kažkada “Eglutės” trečiokai taps klasės draugais su “krašuoniškiais” trečiokais. Kaip ten bebūtų, mes toliau tęsime nuoširdų ir geranorišką bendradarbiavimą.
Nesiliaukime mokytis užsienio kalbų, nes jos-durys į įvairesnį, įdomesnį ir turtingesnį patirtimi pasaulį.

https://youtu.be/0M_aaELaoCg

                                                                                                                                                                                                                                                                      Parengė anglų kalbos mokytojos J. Šuminienė ir A. Palskienė

                 Ruduo – ypatingas metų laikas, kai galima grožėtis visa spalvų palete gamtoje. Kada nuo medžių krenta auksiniai lapai, kada tiek gamtos gėrybių: daržovių, vaisių, kyla noras viskuo gėrėtis. Vaikams patinka stebėti juos supančią aplinką, paimti, paliesti, tyrinėti, išbandyti, pajusti rudens orų permainas. Dailės kūrybinė grupė pakvietė vaikus, tėvelius kartu vykdyti kūrybinį projektą ,,Rudenėlio takučiu“.

Rudenėlis palepino gražiais orais, vaikai turėjo galimybę pasidžiaugti juo, pasižvalgyti ir pastebėti įprastoje aplinkoje nepakartojamą rudenėjančios gamtos grožį, kurti iš gamtinės medžiagos įvairius darbelius. Aktyviai veikdami lauko erdvėse, ieškojo tinkamiausių būdų įgyvendinti savo sumanymus, mėgavosi buvimo gamtoje malonumais, kūrė iš gamtinės medžiagos. Darželio lauko erdves papuošė savo sumanytais, sukurtais kūrybiniais darbeliais. Vykdydami šį projektą, vaikai galėjo užsiimti patrauklia, žaisminga kūrybine veikla lauke. Džiugi vaikų, vykdančių kūrybinę projekto veiklą nuotaika ir yra mažųjų kūrėjų darbo įvertinimas.

                         

                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Parengė mokytoja Zita Pačekienė

 

            Vėstantis oras ir vėjyje šokantys margaspalviai lapai mums pranešė - atėjo laikas pasidžiaugti daržo gėrybėmis. „Pelėdžiukų“ grupėje vyko projektas ,,Rudens karalystėj - daržovių puota“. Projekto metu kalbėjome apie daržoves. Vaikai sužinojo, kad valgydami daržoves gauna ne tik vitaminų, mineralinių medžiagų, bet taip pat geriau auga, turi jėgų žaisti, būna visuomet linksmi. Mažieji tyrinėtojai eksperimentavo, skanavo, skaičiavo, aptarė formą, dydį, spalvą bei ieškojo daržovės dalių (šaknies, luobelės, sėklų, lapų). Vaikai taip pat atliko užduotis. Labiausiai patikusios:

„Daržovių pjūviai“. Veiklos metu ugdytiniai stebėjo ir apžiūrėjo daržovių spalvas, formas, pjūvius, juos lygino ir stebėjosi įvairove, bandė atkartoti spauduodami. Aptarė, ką matė, užuodė, lytėjo. Paragavę nusakė skonį: saldu – rūgštu. Pavyko nupiešti svogūno, paprikos, agurko, pomidoro pjūvius.

,,Daržovių spalvos“. Vaikai surūšiavo daržoves pagal spalvą, aptarė jų dydį, formą ir aiškinosi, kad kiekviena daržovė turi savyje skirtingas maistines medžiagas, kurios ir nulemia jų spalvą. Skirtingos spalvos – skirtingi vitaminai.

,,Daržovių dydžiai“. ,,Pelėdžiukai“ lygino, matavo daržoves. Pasirinktas rikiavo nuo mažiausios iki didžiausios. Sumanė cukinijas matuoti sprindžiais, pėdutėmis, o savo ūgį - cukinijomis.

„Sveiki užkandžių krepšeliai“. Vaikai, atsirinkdami ir pavadindami daržovę, įvardydami spalvą, patys ruošė, dėliojo sveikus užkandžius.

           „Kukurūzo burbuolės paslaptis“. Vaikai apžiūrėjo dar nenuluptą kukurūzą ir spėliojo, kas galėtų slėptis viduje. Po vieną sluoksnį lupdami, surado viduje pasislėpusią kukurūzo burbuolę. Tai vaikams sukėlė nuostabą ir sužadino smalsumą paragauti, koks gi skonis. Aptarę spalvą, formą, skonį, padarė išvadą, kad kukurūzo burbuolė yra saldi ir sultinga.

         Knygelė ,,Mėgstamiausios daržovės“. Kartu su tėveliais vaikai piešė mėgstamiausią daržovę, piešinį pristatė ryto rate. Iš pristatytų piešinių sukūrėme knygelę.

   „Pelėdžiukai“ sumanė pažaisti ir vaidmeninius žaidimus. Daržovei priskyrė tam tikrą vaidmenį ir inscenizavo eilėraštį ,,Rudens karalystėj - daržovių puota“.

Projekto metu žaisdami, tyrinėdami, eksperimentuodami, vaikai praplėtė žinias apie daržoves, jų naudą sveikatai. Paskatino mažuosius valgyti daugiau daržo gėrybių. Lavėjo gebėjimas komunikuoti su bendraamžiais ir suaugusiais. Patyrė džiugių emocijų ir atradimo džiaugsmą.

                                                                                                                                                                                                                                                                               ,,Pelėdžiukų“ grupės mokytoja Inga Bitautienė

Ką tu darytum jei tavo lėkštutė būtų tuščia, širdelė apgauta, ant galvos lytų lietus, o miegoti tektų lauke?

Pasirūpinkime paliktais, nuskriaustais, alkanais..

Spalio 4 d. pasaulinė gyvūnų diena. Kviečiame prisidėti prie gerumo akcijos Utenos gyvūnų globos namams.

LAUKIAME BET KOKIOS PARAMOS (maistelis, žaislai, nereikalingas guolis, paklotai...). Jau šiandien galite paaukoti gyvūnams, prie pagrindinio m./d. įėjimo.

Organizuoja 2 klasės mokiniai

Dėkojame už jūsų gerumą!

 

 Copyright © 2024 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.