Be žaidybinės veiklos neįsivaizduojamas vaiko ugdymas (is), bendravimas, tobulėjimas. Žaidimai vaiko gyvenime labai svarbūs: jie ugdo, lavina fantaziją, padeda vystytis fiziškai, teikia malonumo, džiaugsmo. Kuomet nauji žaislai nestebina, o vaikų kasdienybė „prisotinta“ išmaniaisiais žaislai, antrokai domėjosi kokie žaislai dominavo iki XX a.

Prieš pat šventes lankėmės tradicinių amatų centre „Svirnas“. Čia antrokai sužinojo apie senųjų žaislų gaminimo įrankius, priemones, žaliavas. Stebėjo judančių žaislų veikimą erdvėje, tyrinėjo, patys pasigamino žaisliuką. Paklausus ką pasirinktų žaidimams, išmanųjį žaislą, ar kurį nors iš tyrinėtų, nedvejodami įvardijo pastarąjį.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Parengė mokytoja Jolita Stanionienė

 

Už lango lėtą šokį šoka baltos snaigės,

Laukuos aplink balta balta tyla!

Ateina lauktos Šventosios Kalėdos,

Į širdį tyliai beldžias ramuma.

Kūčios...Kalėdos....Naujieji metai....

Kažko Jums visiems stebuklingo, gražaus sniego baltumo, nuoširdžių šypsenų, nepakartojamų akimirkų...

Sveikatos, laimės, šilumos ir ramybės.

Nuoširdžiausi mokinių ir mokytojų sveikinimai Tėveliams, šv. Kalėdų ir Naujųjų metų proga.

„Spindulėlių“ grupės vaikai dalyvavo respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų muzikiniame projekte „Į muzikos šalį“ paskutiniame V- ame etape „Į muzikos šalį metalo ritmu“. Šiam etapui įgyvendinti panaudojome muzikinę sienelę, atnaujintą pavasarį, kuria visą šiltąjį laikotarpį galėjo džiaugtis ir muzikuoti visi vaikai. Priešmokyklinukai padėjo įrengti sienelę, sukabinti instrumentus, prieš tai pristatydami savo improvizaciją. Vaikai smagiai patys kūrė ritmus, improvizavo dainų melodijas ir žodžius. Darželio auklėtiniai galėjo eksperimentuoti su įvairiais garsais, bandyti, kokiu būdu vienu ar kitu daiktu galima išgauti garsą. Šaunieji nykštukai muzikantai smagiai žaidė ritminius žaidimus ir iškilmingai pagal austrų kompozitoriaus Johano Štrauso muziką atliko „Nykštukų maršą“.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Parengė meninio ugdymo mokytoja

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Audronė Valevičienė

   Dvi savaites „Žirniukų“  grupėje vyko projektas „Žaidžiame pasaką“ . Vaikystėje kiekvienas susiduria su pasakų pasauliu. Pasakos lavina vaizduotę , smalsumą , ugdo kalbą , užsimezga bendravimo pagrindai.

Šio projekto metu skatinome vaikus domėtis pasakomis , žaismingai jas perteikėme , siejome su mimika , gestais ir kalba. Projekto tikslas buvo nusiteikti džiugiam susitikimui su pasaka ir jos veikėjais , klausytis pasakų , reaguoti į jų turinį , įtraukti vaikus į suaugusiojo pasiūlytą veiklą. Tam naudojome įvairius metodus ir būdus: vartėme pasakų knygeles , atpažinome jose pasakų veikėjus , juos įvardinome mimika , gestais ir garsais. Žaidėme su įvairiais pasakų personažais , žiūrėjome animacinius filmukus , atlikome meninius darbelius.

Projektas prasidėjo „Kalėdų eglutės pasaka“ . Pas vaikus atkeliavo eglutė , bet ji nepapuošta…Vaikai noriai kabino žaisliukus , puošė eglutę karoliukais. Eglutę puošėme pačių gamintais žaisliukais. Grupėje atsirado kvepianti Kalėdų eglutė.

Vaikams labai patinka žaisti grupėje esančiame namelyje. Todėl ten įkūrėme  „Pasakų namelį“ . Jame apsigyveno daug minkštų žaisliukų – pasakų personažų.

Tamsiu paros metu labai smagu žaisti prie šviesos stalo . Taip sukūrėme pasaką - „Šviesos katinėlių mozaika“ . Vaikai žaidė su spalvotais kačiukais ir kamuoliukais , stebėjo spalvas , patyrė džiugių emocijų.

Pasibaigus projektui ir toliau seksime vaikams pasakas , skatinsime domėtis pasakų pasauliu , susipažinsime su kitomis , dar negirdėtomis pasakomis.

                                                                                                                                                                                                                                                                                     Parengė  „Žirniukų“ grupės mokytoja Nida Jankauskienė

   „Svirpliukų“  grupės mokytojos kartu su ugdytiniais nutarė, kad nori Kalėdų laukimą pratęsti ir padabinti įvairiomis šventinėmis veiklomis visą gruodžio savaitę nuo 13 iki 17 dienos. Todėl buvo įkurtos jaukios nykštukų dirbtuvėlės, kurios papuošė švenčių laukimą įvairiomis pramogomis. Dirbtuvėlėse mažieji nykštukai praleido penkias džiugias ir pilnas daug darbų, žaidimų, šokių, dainų, muzikos, juoko, gerų emocijų, išvykų ir, žinoma, malonaus susitikimo su Kalėdų seneliu. Nykštukai suprato, kaip svarbu ir smagu būti kartu, laukti kartu ir smagiai bei prasmingai leisti laiką. Juk Kalėdų stebuklai prasideda tada, kai pradedame jais tikėti... O patikėjus, telieka pamatyti, išgyventi ir niekada to nepamiršti. Tokia ir buvo nykštukų kalėdinio laukimo savaitė.

    Mažieji svirpliukai ir svirplės nuoširdžiai dėkoja tėveliams už palaikymą ir sumanymų įgyvendinimą. Jaukių ir linksmų Šv. Kalėdų.

                                                                                                                                                                                                                                                     Parengė priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo pedagogė Rasa Bakšienė

Mūsų „Eglutės“ trečiokai kūrė angliškus kalėdinius sveikinimus savo draugams trečiokams iš Krašuonos progimnazijos. Nors internetas jau daugiau nei du dešimtmečius yra pagrindinės kultūros dalis ir jau tampa įprasta siųsti elektroninius laiškus ir sveikinimus, tačiau vis dar yra žemės pašto mylėtojų. Juk bet kas gali parašyti elektroninį laišką per tris minutes, bet mūsų mokinukai iš tikrųjų skyrė laiko ieškoti popieriaus, rašiklių, gaminti vokus, rašyti sveikinimą, viską apmąstyti. Jie sukūrė ir išsiuntė nuoširdų, mielą laišką su dovanėle. Taigi mūsų laiškanešės anglų kalbos mokytojos Jolita Šuminienė ir Alma Palskienė bei Krašuonos progimnazijos mokytoja Daiva Rimšienė pasirūpino, kad kiekvienas mokinys gautų po laišką ir jį gautų laiku.

Džiaugsmas veiduose, smalsumas akyse buvo akivaizdus. Abiejų mokyklų mokiniai ne tik buvo laimingi ir dėkingi gavę sveikinimus su dovanėlėmis, bet patys net nepajausdami tobulino savo skaitymo, rašymo, kūrimo įgūdžius.

https://youtu.be/8OnWzCtDcoE  

Parengė anglų kalbos mokytoja metodininkė Alma Palskienė

 

 

Antrokų ekskursija į legendomis apipintą, eilėraščiuose aprašytą  Anykščių kraštą. Mokiniai apsilankė Angelų muziejuje, sužinojo kaip atsirado pirmoji 109 angelų kolekcija. Dirbiniai pagaminti iš įvariausių medžiagų: akmens, sidabro, keramikos, medienos, molio...Vienam stebuklingam angelui , vaikai pakuždėjo savo norus, tikima, kad jis juos išpildo. Kiekvienas angelas  čia turi savo istoriją.

Pamatėme su D.Kučo darbus. Ypač patiko „Vytis virš Vilniaus“. Taip pat sužinojome, kas yra relikvijoras.

B.Buivydaitės muziejuje, mus pasitiko gaspadinė, kuri pakvietė susipažinti su Kūčių vakaro tradicijomis, papasakojo ir pademonstravo kalėdaičio gamybos procesą. Tai iš tiesų ilgas ir gan sudėtingas procesas. Pirmiausiai reikia tinkamai paruošti tešlą, gerai, bet ne per daug įkaitinti keptuvę, ištepti ją vašku. Vienu kepimu iškepa 2 kalėdaičiai. Iškeptus tinkamai atvėsinome kad nesulūžtų, o vėliau kruopščiai sukarpėme. Dabar jau galime ragauti. Kūčių vakarienei juos reikia pašventinti. Mokiniai sužinojo tikrąją plotkelės laužymo, dalijimosi ir valgymo prasmę.

Suradome tą vietą, kur pragydus gaidžiui, velnias pametė Puntuko akmenį, kurį norėjo užmesti ant bažnyčios. Dar šiek tiek ir būtumėm jį pajudinę. Mokiniai tyrinėjo apylinkę, smagiai praleido laiką ir grįžo pilni įspūdžių namo.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Parengė mokytoja Jolita Stanionienė

 

Pastebėjau, kad vaikai domisi įvairiomis profesijomis, mėgsta žaisti vaizduotės žaidimus, susijusius su tokiomis profesijomis, kaip pardavėjas, kirpėjas, gydytojas. Ugdytiniai turi žinių apie žmonių profesijas, bet jiems sunkiai sekasi įsiminti jų pavadinimus. Kai kurie vaikai nežino kur dirba ir ką veikia savo darbe jų tėveliai, seneliai. Svarbu, kad vaikai gebėtų atsakyti į klausimus: Kuo dirba mano tėveliai? Ką jie veikia darbe? Kaip vadinasi tėvelių profesija? Projekto pirmąją dieną tėveliai ir dirbantys seneliai namuose papasakojo vaikams apie savo profesijas, paaiškino, ką jie darbe veikia, aptarė kokias darbo priemones ar instrumentus naudoja, atsiuntė nuotraukų iš savo darbo vietos, kad vaikai įgytų kuo daugiau žinių apie tėvų profesijas ir galėtų pristatyti jas grupės draugams.

Pirmoje projekto savaitėje labai aktyviai dalyvavo svirpliukų tėvai ir seneliai. Jie supažindino vaikus su įvairiomis profesijomis: Jokūbo tėtis Justas pristatė vaikams optometrininko profesiją, Elijos mama Lina papasakojo vaikams apie logopedo profesiją, Mėjos močiutė Žydrūnė sudomino Visuomenės sveikatos biuro specialistės darbu, vaikai sužinojo, kad mokytoja Rasa turi dar vieną profesiją - tiflopedagogė ir padeda regos negalę turintiems vaikams.

Visuomet didelį įspūdį vaikams palieka išvykos. Pirmosios išvykos į Aikštės kepyklėlę metu Danielės močiutė Loreta ir jos kolegė supažindino svirpliukus su kepėjo darbu. Vaikai domėjosi ir apžiūrėjo darbo priemones, susipažino su tešlos rūšimis, ragavo kepinius, uždavė kepėjoms daug juos dominusių klausimų. Antroji išvyka buvo į Antalgės gyvenvietę, kur vykome geltonu mokykliniu autobusiuku. Ten laukė Džovanio tėvai Simona ir Aidas, kurie maloniai sutiko pristatyti vaikams savo verslą. Svirpliukai sužinojo, kad traktoriukai atkeliauja iš tolimos šalies Japonijos, kad pakraunami į didžiulius laivus ir plaukia į Lietuvą 4-6 savaites, kokius darbus traktoriai padeda dirbti žmonėms. Smagu buvo apžiūrėti traktorių remonto dirbtuves, bendrauti su jose dirbančiais vyrais, pasėdėti traktoriukuose, netgi saugiai pasivažinėti traktoriumi kartu su Džovanio tėčiu Aidu.

Visuomet vaikams didžiulį susidomėjimą kelia pagalbos tarnybų: policininkų, ugniagesių gelbėtojų darbas, todėl antrąją projekto savaitę skyrėme šioms profesijoms.

Kadangi dėl susiklosčiusių aplinkybių gaisrininkai gelbėtojai bei policininkai mūsų priimti negalėjo, sukūrėme žaidimų erdves, kad vaikai turėtų galimybę žaisti kūrybinius vaizduotės žaidimus šia tema grupės aplinkoje. Vaikai statė ugniagesių gelbėtojų stotį, gesino kilusį gaisrą, gelbėjo katinėlius ir šuniukus. Konstruodami iš lego kaladėlių policijos automobilį bei motociklą, kūrybiškai žaidė ir sulaikė nusikaltėlį, padėjo pasiklydusiam berniukui surasti namus. Ne veltui policijos šūkis: Ginti. Saugoti. Padėti.

Projekto temos buvo labai įdomios, todėl buvo ypač palanku plėtoti vaikams įdomias ir lavinančias veiklas. Projektas papildė ugdymosi procesą pristatymais, išvykomis, profesijų pristatymai ugdė vaikų kompetencijas, smalsumą, domėjimąsi, aktyvų aplinkos tyrinėjimą, informacijos rinkimą, praplėtė akiratį, suteikė naujų žinių, įgūdžių, patirčių, ugdė kūrybiškumą ir mokymosi motyvaciją.

Vaikai įgijo žinių apie įvairias profesijas, sužinojo, ką dirba jų tėvai bei seneliai, suprato darbų svarbą visuomenei, praplėtė savo žodyną naujais žodžiais, naudojo juos savo kasdienėje veikloje, bendravo su tėveliais, tėvai aktyviai dalyvavo projektinėje veikloje, jų dėka grupėje buvo įrengta dar viena žaidimų erdvė „Veterinarijos gydykla“ vaikų kūrybiniams žaidimams bei parengtas nuotraukų albumas apie tėvelių profesijas „Kur dirba mano tėveliai?“. Projektas pavyko ir jau dabar žinau, kad kitąmet toliau tęsiu projektą ir padėsiu vaikams „pasimatuoti“ kitas juos dominančias profesijas.

                                                                                                                                                                                                                                        Parengė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Bakšienė

 

Gera sveikata neateina savaime, ją reikia tausoti ir puoselėti nuo pat mažų dienų. Tuo labiau, esant sudėtingai COVID19 epidemiologinei situacijai, daugėjant susirgimų vaikų tarpe, prevencinės priemonės apsisaugant nuo šio užkrečiamo viruso, reikalingos kuo ankstesniame ikimokykliniame amžiuje. ,,Boružiukai“ vykdydami projektą ,,Boružiukai - sveikuoliukai.“ aiškinosi ir suprato:

       -Kodėl reikia laikytis asmens higienos reikalavimų?

       -Koronavirusas. Kas jis?

       -Kas sveika valgyti?

       -Kodėl geriu vandenuką?

       -Sportas- sveikata.

       -Kur švara tvarka – ten sveikata.

Projekto metu vaikai įgijo žinių apie sveikatą, asmens higieną, kūno priežiūrą, kas ir pasitarnaus apsisaugant nuo infekcijos COVID plitimo. Stengsimės, kad projekto eigoje įgytas žinias apie sveikatą, higienos reikalavimus ir praktinius įgūdžius, vaikai ir toliau gilintų ir pritaikytų savo kasdieniniame gyvenime.

                                                                                                                                                                                                                                                                                             Parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja Zita Pačekienė

 

 Copyright © 2024 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.